Wordfeud, skidor och cava

Wordfeud är mitt spel liksom, jag vågar till och med påstå att jag är BRA på det. Att som dyslektiker vara BRA på ett ordspel är ganska underligt men jag har ett stort ordförråd och det har jag alltid haft även om jag inte vetat hur orden stavas. Men med bloggen och Wordfeud har jag blivit mycket bättre på att stava och du är -ligt välkommen att att utmana mig 
pillan1976 heter jag på Wordfeud. En annan andlednig till att jag är bra på detta kan kanske vara att jag har ca 2500 matcher med Betapet på nätet i ryggen och sen kanske 2000 matcher med wordfeud... det man övar på blir man bra på J
Detta är en extremt lyckad rulling i morse.
Idag har jag åkt SKIDOR för första gången på 25 år då var jag 12 år! 

Sammanfattning: 

Nedförsbacke
Pillan 12 år, jehooo vad kul nu går det undan!!
Pillan 37 år, hjälp vad fort det går!!

Uppförsbacke
Pillan 12 år, fy jobbiga uppförsbackar kör på
Pillan 37 år, hurra nu kan det inte gå fort i alla fall!

Jag hade sjukt bakhalt, inte som på den tiden pappa fixade mina skidor precis då var de liksom alltid bra, ja alla gånger utom en för det är så jag minns det han vallade bara bort sig en enda gång. Ja en gång i tiden tävlade jag i längdskidor. Jag var inte duktig eller så men jag kunde åka skidor i alla fall och även om det gick sjukt sakta idag så fanns det där, jag kunde åka. Det var jobbigt men kul. Till nästa gång önskade jag mig två saker bättre fäste och varmare byxor. Mina lår var som isbitar.

Det har varit sjukt mycket idag, telefonmöte med Ulla skolans specialpedagog och skolsköterskan. Nu är skolans utredning klar och skickas till BUP, så om så där 2 år kanske Linnéa får komma till NP och får diagnos. 

Efter de så var det föräldrasamtal med Emil och hans mentor. Han är så duktig min Emil, så bra betyg och kämpar så bra! Jag blev själv med barnen för 7 år sen, ja jag har haft Micke såklart som varit mitt stora stöd men att få höra att man har barn som är trygga, trevliga och med en god grunduppfostran är stort. Jag har gjort detta, tillsammans med Micke! Ni får tycka jag är självgod men då är jag det. Jag är så stolt över att få så fina ord från en mentor om mina barn. För det har fan inte varit lätt alla gånger efter Magnus gick bort.   

Sen fick vi åka till Karlstad med bilen för att fixa centrallåset. Inte kul att åka en gång till. 

Fast shopping med min man är ju aldrig fel
Han kan detta med presenter han. varma vindtäta byxor så jag inte ska få iskalla lår, vantar och en mixer och CAVA. 

Firar inget men cava känns lite lyxigt tycker jag!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar