Skidhumlorna, 5:2 och rykten

Om en timma ska jag, ge mig ut i skidspåret igen. Jag åkte en timma i tisdags och jag har väll tänkt att jag ska åka lika länge idag. Fast jag har sjukt mycket träningsvärk. 
 
Sista hade jag en ganska okej skidtur vädret var bra, byxorna jag fick av Micke höll mina lår varma och den extra fästvallan pappa lagt på gjorde att jag inte hade så bakhalt som första gången jag åkte. Det tråkiga är att jag är så rädd när det går nerför. Jag trodde inte jag skulle vara så här fjantig men jag är på riktigt skiträdd. Nu trillade jag ett par gånger och det var bra att se att det inte händer så mycket, det gör lite ont man blir full i snö men snön är ganska mjuk att falla i. Det är väldigt dåliga spår där jag åker också. Tekniken ska jag öva upp, det är bara att åka åka åka! Man ska se saker positivt, jag har en extrem utvecklingspotential. Pappas Gudde tyckte att hon och jag skulle starta en skidklubb ”vi som inte kan åka skidor men gör det ändå” Så jag tänkte att vi kunde heta Skidhumlorna.

De kan ju inte flyga enligt vetenskapen men gör det ändå :) 
(Den här bilden är mest lik mig Gudde är mer som en skidgeting i formen !)
Vi kanske kan få fler medlemmar i vår skidklubb. Nu vet jag att Gudde överdriver lite när hon säger att hon är dåligt på skidor, hon har åkt Vasaloppet till exempel och det är jäkligt bra gjort tycker jag!  
Januari och Februari är ju verkligen så kallade bantar månader, tidningarna är fulla med tips, råd och helt galna idéer just nu. Bara på mitt jobb kan man se en ökning i försäljningen av grönsaker. Jag hänger inte på trenden utan jag fortsätter med mitt. Det är mycket 5:2 just nu och jag provade i höstas för att se hur det var att leva på 500 kcal just bara för att jag ska ha kunna ha en åsikt. Passar det dig så kör 5:2 men vill man kunna träna så rekommenderar jag inte 5:2 och rekommenderar att du lägger dina kcal på fett och inte kolhydrater de dagar du ska leva på 500 kcal. 

Lite påverkas nog även jag för jag kör LCHF 5:2 just nu. Det läste jag om hos kostdoktorn. 5:2 på LCHF är inte 500 kcal per dag utan 0 kolhydrater 2 dagar i veckan. Vad äter man när man nollar då. Jo kött, fisk, fågel, smör och ägg. Alltså inga grönsaker och inga mjölkprodukter. En sån här dag äter jag mycket fett och kan alltså köra hård träning utan problem.    
Detta äter jag inte en dag jag nollar "söt" omelett med vaniljpulver och kardemumma och lite hallon. 

På jobbet är självklart det stora samtalsämnet de 15 vunna miljonerna. Nu har det gått så många dagar och ingen vet fortfarande något så det spekuleras för fullt. Det är näst intill tjatit

Helbild på framsidan i tidningen på syrran och mig blev det i alla fall :) 

Det mest fascinerande med detta är verkligen hur ryktens sprids. Igår eftermiddag fick jag reda på att det var min syster Sandra som vunnit, två kunder ville hälsa och gratulera henne. Jag undrar verkligen vart det kommer från för Sandra äger inte ens ett spelkort och hon köper aldrig lotter eller spel. Min svärmor har också blivit omtalad och det kan jag kanske lite mer förstå för hon spelar faktiskt KENO varje dag. Fast tyvärr var det ju inte svärmor eller Sandra så jag kommer inte få en endaste liten pytte krona av de där miljonerna. Rykten är faktiskt väldigt intressanta. Vi på butiken vet inte vem vinnaren är och vi kommer heller inte få reda på den om denna inte talar om det för oss. Sen har vi ju så klart några som vi misstänker men de tankarna håller vi för oss själva. Vi har ju lite mer att gå på om vilka som spelar färdiga KENO-system. 

Nej nu väntar skidspåret på mig! 

3 kommentarer:

  1. Måste säga att jag gillar namnet! Skidhumlorna:)! Kanon bra namn! Du skriver att jag överdriver lite när jag säger att jag är dålig på skidor. Fråga din pappa! Jag har åkt Engelbrekthalvan men av olika skäl har jag inte kommit till start på Vasaloppet fast jag varit anmäld flera gånger. Jag överdriver inte om jag säger att jag är dålig på skidor! Jag är en humla på skidor! Kram på dig! Gudde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det kan så vara, men jag är i alla fall imponerad av dina prestationer på skidor. Du är en duktig skidhumla!! :)

      Radera
  2. Tack för det! Alltid kul om någon är imponerad av en gammal tants prestationer! :) Jag måste säga att jag är imponerad av dig och det sätt du tog tag i ditt liv förra påsken och att du fortfarande gör vad du kan för att må bra! Kram på dig!

    SvaraRadera