Tandsprickor, fotsprickor och snöskottning

Det var inte vilken dag som helst igår, det var min Lollos 16 års dag. Vilket också betyder att det var 16 år sen jag blev mamma för första gången. 


Jag gick upp extra tidigt för att göra frukost åt henne. Fröken har önskat att få göra snakebite (två piercingar i underläppen) så mot min vilja har jag beställt tid åt henne. Jag kommer förmodligen svimma när hon gör dem men hon kanske håller mig i handen. Hon är en stor tjej nu bara att inse. Förståndig, klok, rolig och bästaste tjejen i världen så klart min Lollo 

Jag jobbade till 19 på hennes födelsedag men vi firade ändå med tacos och bär och grädde till efterrätt. 





Resten av dagens inlägg har jag tänkt ägna åt att gnälla och jag kan inte ens lova er att det kommer bli bättre mot slutet J
Jag har liksom inget flyt just nu L Jag har tappade bort mina glasögon i förrgår och det gjorde jag på vägen från datorn till köket ca 10 meter. Huvudmisstänkt i det här fallet är katten. Utan glasögonen ser jag väldigt dåligt så jag har fått lov att tråckla in linser i ögonen två dagar i rad och använt det från morgon till kväll. Eftersom mina ögon inte är vana vid linser så innebär det att jag ser ut som om jag supit eller gråtit, inget av alternativet ger mitt utseende någon fördel. Du ser så trött och sliten ut mamma sa Linnéa till mig idag.

Det sista jag gjorde på jobbet igår var att stoppa in två Läkerol i munnen, som så klart fastnade i tänderna. Jag skyndade att peta bort den för en kund närmade sig kassan och det går ju liksom inte att sitta där med munnen full med Läkerol. Jag fick bort den som satt fast och svalde, sa hej till kunden och känner att jag har väldens hål i tanden minst halva tanden var borta, jag kände också att jag blödde i munnen.
När jag kom hem skulle jag låsa bilen och då funkade inte centrallåset igen. 

Det som jag var till Karlstad och fick fixat förra veckan……… fortsättning följer förmodligen på detta tyvärr
Sen bad Louise mig kolla på hennes fot som hon stukade fredags. Den hade blivit jätte blå och hon är till och med blå under foten.
Så jag startade dagen med att ringa tandläkaren, vårdcentralen och bilfirman. Både jag och Louise fick tid. På tandis trodde de att jag möjligen kunde ha spräckt tanden ända ner till roten i och med att det kom blod. Tack och lov så var sprickan inte så djup utan det byggde upp en ny tand och jag blev 1300 kr fattigare. Blodet hade kommit från tandköttet när tanden lossnade. 

Louise blev skickad till röntgen och efter det vidare till akut ortopeden i Karlstad. AKUTMOTAGNING med ett inte så akut fall betyder låånnggg väntan det vet jag. Jag ringde mamma som skulle komma åka ner och laga mat åt trollen. Micke beslutade att åka hem till barnen till i kväll för vi skulle få sitta där länge, när jag var där med min stukade fot så kom vi dit kl 16 kunde åka hem 01, så jag vet hur det kan vara. Ni kan ju ana min förvåning när vi fick komma in efter 20 minuter och var klara efter 30.
Louise har en spricka i lilltåbenet inne i foten, den syns ganska väll på bilden.





















Med sorg i hjärtat håller jag på att söka ett nytt hem till min Nicki. 

Hon och Lillan båkar ständigt och jag måste inse att det inte alls blir bättre utan snarare sämre. Jag har kämpat länge för att få detta att funka men det gör inte det. Så jag söker ett nytt bra hem till henne. Hon kommer att ha ett kontrakt med sig till sin nya familj. 












Sen måste jag lägga om min träning, jag vilade ju inte 6 veckor med mina höfter som jag skulle utan bara två veckor och nu är det onda tillbaka. Jag har dessutom dragit på mig en kraftig benhinneinflammation i inre vadmuskeln



















Inte mitt ben, utan ett lånat ben.
Dagens träning fick bestå i att skotta bort all snö som fallit över oss de sista dagarna. 



















6 veckor betyder att jag ska springa igen 1 mars. Jag längtar redan. Måste helt lägga om programmet nu, finns andra träningsformer styrka, cykelintervaller, skidor och bolljäveln så klart J

Nu har Micke kommit hem och vi har ätit lite ost och kex, mums var det!

Jag är helt slut nu faktiskt så det ska bli skönt att krypa ner i sängen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar