Donationsregistret, löpteknik och bästavänner

Nu kan man med hjälp av e-legitimation anmäla sig till donationsregistret gjort på fem sekunder. Jag tycker också du ska göra det Klicka här!
Hur du än vill göra är det viktigt att du valt, så slipper dina anhöriga ta det beslutet åt dig!

Nej detta håller INTE på att bli en träningsblogg, det är i alla fall inte tanken men självklart handlar det mycket om det eftersom det har blivit ett av mina stora intressen och som jag skrivit förut så är det ju just löpning som jag tycker är roligast. Jag har aldrig sprungit innan jag startade i mars hade jag som mest spruningit 3 km och det var på gympan i nian. Jag var tvungen att göra det om jag skulle få något betyg i idrott alls. Kämpade hårt sista terminen och tror jag fick en 2:a tillslut. Ja ni förstår, inte många springsteg är tagna. Jag funderade lite här om jag kanske har lite fel teknik när jag springer, jag har ju dålig kordinationsformåga och syrran påstår att jag är hemskt jobbigt att promenera med för att jag till och med går orytmiskt. Igår hittade jag detta på nätet. Jag har kollat på filmen sex gånger

Försökte tänka på allt och testa de olika övningarna innan jag gav mig i väg på dags runda. Ska tillägga att det dessutom kräkregnade idag men ibland får man bara GÖRA inte tänka så himla mycket. Ida skrev en gång på sin blogg att när det regnar och man springer blir man blöt. Kallt konstaterande som man får acceptera helt enkelt. Men med motvinden och vattendroppar iskalla, som spikade i ansiktet fick det mig ändå att tänka för en stund VAD FAN HÅLLER JAG PÅ MED?

Jag sprang och försökte tänka framför allt på hållningen för jag gör precis som hon säger i början liksom sätter mig ner och sen springer. Måste så klart öva mer på att få ett bra löpsteg men den lilla förändring jag fick till idag gjorde en enormt stor skillnad. Jag fick inte ont i mina höfter!!!!
Så det blev 5 km och träning med bollen och massa bus och dans med Linnéa! 
Efter att ha hört E-Type på radion igår kom jag på att hans musik måste ju passa skit bra och träna till. Det var därför det blev så mycket dans också Linnéa skattade så hon skrek!

Kan du göra handstående puchup? Jag blev så inspererad av att se Idas första försök hon var jätte duktig!! men för mig är första frågan då så klart, kan jag ens stå på händer mot en vägg längre? Provade på fyllan för något år sen och det gick så där..... efter ca 10 minuter hade Lizette och Micke återfått normal andning efter skrattanfallet. Micke hotade med något allvarligt minns jag så jag provade inte en gång till men jag vet att jag hade lyckats om jag inte ställt händerna får nära väggen så röven liksom studsade mig tillbaka. 
Man vet ju inte om man kan förrän man provat och jag är ju lite lite nyfiken och envis. 


Bjuder er på denna, hoppas ni får dagens skratt! Missade vid första försöket hur tung jag faktiskt är men skam den som ger sig. Så mycket till pushup blev det inte tror det möjligen den kan räknas som ¼ pushup men jag har en enorm utvecklingspotential här! Sen om jag inte vägde så mycket kanske det skulle vara lite lättare också! 

Nog om träning nu! Igår åkte vi till Gräs och hälsade på mina vänner Malin och Henric. Gud vad jag saknar dem. Henric var Magnus bästa kompis och Malin och jag fann varandra snabbt när hon och Henric träffades. Henric har jag känt i 18 år

Vi ses för sällan för, en hel eftermiddag kännes på tok för lite. Fast nu har vi lovat att träffas oftare. 

Jag saknar redan min make som är tillbaka i Norge det har varit så skönt att ha honom hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar