Barnen, kost och gymnastiska övningar :)

Linnéa avslutade precis ett telefonsamtal med sin bästis Michelle som flyttade tillbaka till Norge. Tjejerna har skickat julklapp till varandra och Linnéa var mycket glad för sin och ville ringa och tacka. 

Hoppas vi kan få till att de kan ses någon gång. 
Tröjan Linnéa har på sig hittade hon när vi var i väg och shoppade igår. Hennes favorit djur är snöleoparder så den här tröjan var liksom självklar 

Emil är hos farbror Tord den här helgen för att vara med på älgjakt. 

Gustav är fullt upptagen med spelen han köpte igår 

Louise har varit till Karlstad och träffat kompisar hon lärt känna via nätet. Gemensam nämnare är musikintresset. 

Gemensamt är dock att vi alla njuter av de sista dagarna på jullovet!

Min dag startade med att jag fick frukost på sängen! Micke hade gjort skinkomelett till mig. Efter alla julen och nyårshelgens kolhydrater är det dags att återgå till det normala livet. Det är inte det man äter mellan jul och nyår man blir tjock av utan det man äter mellan nyår och jul. Det gäller att tänka så och inte deppa ihop totalt över att jag plussade hela 4 kg på dagens invägning, det kändes trotts allt tungt.  

Jag har inte helt på det klara med om jag strikt bara ska räkna kalorier eller om det blir LCHF. Det lutar åt att det blir en blandning kaloriräknade med LCHF-tänk. 40g kolhydrater per dag inget rent socker och inget mjöl.

Micke har varit sugen på att följa med mig ut och springa men han har också varit väldigt rädd för hur det ska gå med hans rygg. Idag startade vi i alla fall löpturen tillsammans, han kämpade på bra och han har absolut bättre kondition än vad jag hade när jag började löpträna i mars, det är inga problem att träna tillsammans även om man har olika mycket kondition. När jag kom för långt före Micke sprang jag helt enkelt och mötte honom så fortsatte vi framåt tillsammans min tur blev då lite längre än hans men gav oss lika mycket och det var väldigt roligt att ha någon att träna tillsammans med
Jag är superstolt över min make som inte tagit ett löpsteg på 25 år, alla kan men man har olika förutsättningar och framförallt handlar det om att sätta upp rimliga mål. Du kan inte springa en mil på en gång men någonstans måste man ju börja. 
Det blev en kort ganska långsam runda men skönt att vara igång. Ska gnälla över att jag fortfarande har ont i mina höfter, tycker tyvärr inte att jag är så mycket bättre trotts vila. 
Idag invigde jag min träningsboll. En del övningar var riktigt roliga en del andra riktigt jobbiga. 
Just denna var kul, man kan ju inte annat göra än att skratta åt hur klumpig man är! Jag har valt 8 övningar som jag kör 10x3 och tanken är att jag ska göra dem varje dag det är i alla fall min ambition. Jag får väldigt många frågor om hur jag gjorde för att komma igång och hur jag tränar nu. Jag blev också ombedd att lägga ut mina boll övningar på bloggen. Det kommer jag inte att göra utan jag hänvisar till ALLA KAN TRÄNA och #allakantrana @allakantrana på instagram och även #dagensbolljävel jag har ingen aning om jag gör övningarna rätt men en bild till när jag övar kan jag ju bjuda på ;) 

Jag har också fått frågor om vad jag har på mig när jag är ute och springer. Bra skor och löpartajts och hellre för tunt klädd än för varmt skulle jag säga.

Löpning är ju en så "enkel" sport det är bara jag, mina ben och 100.000 tillbehör :) Det finns hur mycket som helt om man ska vara rätt, fast jag försöker hålla det på en rimlig nivå. Men det du MÅSTE ha innan du börjar är bra skor och reflexväst. Mer behöver du inte för att köra de 20 första passen. 




Dagens lunch blev en Sushi variant utan ris, mycket gott.

Nu är ju snart jullovet slut den 6:e januari är inte röddag i Norge så Micke åker i morgon eftermiddag. Det har varit så skönt att ha honom hemma. Att bara vara och ta dagen lite som den kommer. Jag var väldigt trött och sliten precis efter jul men känner att jag fått mycket vila och återhämtning den senaste veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar