Stress, pappsen och övningar

Jag måste stressa mindre och ärligt talat vet jag inte hur man gör när man inte stressar?
Min morgon blev en katastrof och det var ett faktum redan när jag snozzat 3 gånger för redan där var jag 30 minuter sen. Varför snozzar man då 3 gånger, jo för att man är så ini h-vete trött. 
Enda räddningen men varför är jag då det? Jo för att jag inte lägger mig i tid. Halv elva igår efter att barnen kommit i säng kanske jag inte borde dragit igång med någon. Ett pass med bollen vid den tiden gjorde nog mer skada än nytta för jag kunde verkligen inte sova för att kroppen gick upp i varv av alla övningar.

Jag hade en tid på bilverkstan att passa i Karlstad idag. När jag väll var framme där hade jag lyckats minska de där 30 minuterna som jag startade för sent från början till 15. Hur hade jag gjort det då tror ni, jo så klart genom att stressa som en tok.

Pappa hämtade mig vid verkstan så jag skulle slippa sitta där hela dagen.
Min fina lilla pappa. Vi hade en riktig mysdag tillsammans han bjöd på lunch och fika och så var vi till både Clas och Kjell… ja Clas Olsson och Kjell & Company så klart. Jag köpte en mobilhållare till bilen.

Sen utnyttjade jag det sista av mitt presentkort på Intersport. Vi hade en jätte mysigdag. När min bil var klart skjutsade han mig tillverkstan och jag åkte hem. 
Tack pappa hjälpen och för en jätte fin dag, jag älskar dig <3

Hemma spelade barnen Wii tillsammans, så jag satte mig i soffan och tittade på. Linnéa kröp upp i knät på mig och så somnade hon och jag en stund. Vi vaknade av att Emil kom hem och han är en tonåring i värsta målbrottet just nu plus att han nog är i en växperiod för han är hungrig jämt, så det var bara att resa sig ur det sköna soffhörnet och fixa mat. Fast Emil hjälpt mig, han kommer bli bra på matlagning för han är väldigt intresserad. Lollo där emot får jag nog vara lite orolig för att hon kommer leva på nudlar när hon flyttar hemifrån. Louise är en konstnärstyp, Emil är en tekniker och praktiker.



















Idag fick vi hem den här tjejen från det soliga Spanien med lite uppbränd näsa men annars fin färg efter en veckas semester. Det var skönt att få krama om henne en liten stund även om hon hade lite bråttom hem till sitt. 

När maten landat hade jag bestämt mig för ett 1 timmas springpass. 
Det fick liksom bli så långt det ville. Jag kände mig stark idag och sprang på, kände att jag hade massa ork men benhinnorna gjorde ont. Nu sprang jag ändå bara för att det var så roligt att känna att jag hade ork men jag stapplade till slut och fick stanna och massera ena underbenet flera gånger :(
Sen körde jag bollövningar och lite andra gymnastiska övningar. :)
Men nu ska jag sova så natti natti! 

1 kommentar: