Stressfraktur, proteindrink och 15 miljoner på KENO

Jag har inte haft en tanke på att man kanske ska låta bli att springa när det gör ont, inte ens när foten domnade bort när jag sprang slutade jag att springa. Jag tittade på foten istället, då kunde jag ju se att jag satte ner den på rätt sätt mot marken vilket var viktigt eftersom jag tappat känsel i den. Ont ska med ont förgås har jag tänkt och sprungit vidare. Klart det gör ont jag är ju tung, så har jag sprungit på trotts smärta så tårarna runnit ibland.

Nu har jag fått veta av folk som kan detta med löpning att jag tydligen inte är riktigt klok, att man måste lyssna på kroppen och att jag förmodligen skadat mig själv. 

Jag har antigen en benhinneinflammation eller en stressfraktur i benet.  Jag får inte springa förrän jag inte har ont och som det är just nu gör det ont även när jag vilar :(

Nu har jag läst lite om detta och blir lite orolig, jag är inte alltid så smart tydligen. Jag tar detta på allvar nu och SKA vila. Jag höll på att deppa ihop över detta tills jag skrivit lite med Ida på Alla kan träna och fått lite råd och tips. Jag måste så klart göra om mitt träningsprogram men detta betyder ju inte att jag aldrig mer kommer kunna springa. Jag ska ju bara läka ihop först :) 

Så här kommer min träning se ut framöver
Skidor, styrka, cykelintervaller, bolljäveln och promenader. 

I morse invigde jag min present! Det är mycket prat om kosttillskott och speciellt proteinpulver som man tydligen MÅSTE ha om man tränar. Jag tror inte så mycket på det där utan jag tror på riktig mat.
Detta är min hemgjorda proteindrink
Detta blev ca 4 portioner
50 ml Rapsolja
2 dl Turkisk yoghurt
2 dl Naturell yoghurt
4 äggulor
hallon, blåbär och vaniljpulver (inte vaniljsocker)

Vi har haft en så himla lugn och skön helg. Igår pysslade jag och satt upp gardiner och städade lite. 















Grönt fick bli temat i vardagsrummet och nu är alla julsaker borta äntligen borta. Hur fint det än må vara så är det skönt när man får plocka bort det.  

I morse gick jag upp tidigt, Micke skulle spela bowlingmatch och jag satte mig med bokföring och fakturering åt BK-Filippa 

De tog nästan hela förmiddagen eftersom skrivaren var tvungen att krångla.

Sen hämtade jag Linnéa som har varit på sovaöver party hos en kompis i natt, handlade och sen kom de mina för att fira Lollo tjejen. 

Det är alltid mysigt att ses. 

Pappa hjälpte mig med skidorna så förhoppningsvis ska jag inte ha så bakhalt nästa gång jag ska åka. 

Så här har min Emil suttit hela helgen nästan. Han spelar verkligen för mycket. Det är nog dags att begränsa detta tror jag, för det blir liksom inget annat gör dem. 










I morgon blir det nog en annorlunda dag på jobbet. Vi sålde nämligen en KENO för 60 kr igår som gav en av våra kunder 15 000 000 kr. Tyvärr var det inte jag men det är verkligen jätte roligt att VI har sålt en sån här vinst! 
Grattis till vinnaren säger jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar