Höstpromenad, varulvar och orkidéer med växtfnatt

Jag älskar hösten såna här dagar! 

När solen skiner och luften känns frisk och klar. Jag tog en promenad, benen är lite stela fortfarande men i det stora hela är jag faktiskt i förvånansvärt bra form efter Lidingöloppet. Jag ska låta kroppen återhämta sig lite till men i morgon kör jag igång med träningen igen!

Ett träningsschema ska göras. Det är mycket lättare att hålla sig till sin plan om man har ett schema. Min kropp kommer behöva mycket träning för att fixa Halvvasan i mars. Efter som jag har så dålig skidteknik så kommer jag behöva vara stark för att fixa det så jag kommer lägga fokus på armstyrka, kondition och uthållighet. I den prioriteringsordningen. Att jag vill fokusera mycket på armar/axlar beror på att jag fått problem med just det. Jag har väldigt ont i nacke och axlar faktiskt.   

I december är det äntligen dags för Linnéa utredning. Efter att ha väntat i kö över ett år vände vi oss till privatvården. Utredningen kommer görs av Utredningskompaniet i Karlstad. Ni ska få en utvärdering om det senare. 

Jag känner äntligen att skolan tar Linnéa problem på allvar och ger henne det stöd hon behöver. Hon berättade stolt om hur bra provet i svenska hade gått. Vi pluggade mycket inför det också men vid själva provtillfället fick hon den här gången hjälp att både läsa frågorna och skriva svaren. Det är så självklart att dessa barn behöver den sortens hjälp och det kan göra så stor skillnad. De ska inte behöva lägga energin på att läsa frågan och sen hålla pennan att forma bokstäver och sen få till en läslig mening. Ofta kan de svaret men orkar man inte skriva ner det får man ju inte något R i kanten. Minns själv att jag hoppade över frågor på proven som var mer än tre rader långa för att jag inte orkade läsa dem. Jag kunde svaret om jag hade läst men orkade inte.

Höst innebär att man tyvärr måste ha varmare kläder på sig för det mesta.  
Jag har köpt en tunn vinterjacka som jag hoppas jag inte ska svettas ihjäl i. Jag är väldigt varm av mig. Jackan matchar mina nya skor som jag invigde på min höstpromenad idag. Mycket sköna skor!  

Var ni uppe och kollade på den röda månen? Jag hade satt klockan på ringning 

Så här vacker var den över Filipstad där Maria Engström tagit den här vackra bilden. Här var det lite mer dimma för eller så var det kanske jag som var dimmig av trötthet. Det ska inte dröja innan jag ska lägga mig nu i kväll för jag är verkligen skit trött. Jag har så svårt att sova när det är fullmåne. Både mamma, jag och Linnéa lider av detta.... varulvar i rakt nedstigande led. 

Mina orkidéer har fått växtfnatt. Kolla vad fin den är!

Jag brukar ta död på de flesta växter men orkidéer verkar vara min blomma! 
Den här ljusgula blommar om med tre stänglar! 

Detta är också ett nöje som jag har! 
Silver tippar blev det den här gången!

Har ni läst Marks bok? 

Man måste ju bara älska honom! Jag lyssnar på den just nu och det är han själv som läser den. Jag gillar att bli underhållen när jag lyssnar och denna bok är underhållning på hög nivå! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar