Auktion, 11 år och Egobok

Jag har precis lagt ett bud på en Grön Keshan

Auktionen går ut om 11 dagar och jag kommer inte få den för 350 kr som jag nu har lagt. Jag får nog gångra med 10 om jag ens ska ha en chans men lägger man ett bud så får man mail om det kommer nya bud vilket är bra när man vill följa en auktion! Vaggan jag budade på åt Lizette fick vi. Så den ska vi hämta till veckan. 


Lizette, Urban och Wilma var här och fikade förut. Hon börjar bli riktigt rund om magen nu och jag tror att det börjar gå upp för oss på riktigt att det kommer finnas en ny liten krabat med oss till jul! Det är väldigt spännande! 

Det var i fredags ingen vanlig dag, det var min Linnéas 11 års dag och där med också 11 år sen jag  blev mamma för sista gången. 
 
Frukost på sängen och bestämma mat fick hon men någon present fick hon inte :( Jag har beställt en mobiltelefon åt henne på express som skulle ha kommit redan i torsdags men som kommer först nästa fredag. Aningen arg var jag när jag ringde och det hade blivit något fel. För varan var slut på lager men det hade inte synts på hemsidan grrr  Jag hade betalt extra för att få den på express men den avgiften får jag tillbaka i alla fall. Jag köpte en chokladask åt henne och gjorde fläskpannkaka och glass till efterrätt. Allt enligt hennes önskemål men det kändes verkligen inte bra att hon ska få vänta en hel vecka på sin present! 

Igår tog jag en cykeltur. Det gick långsamt. 
Jag var trött redan från början och då är det svårt att prestera. Man kan inte prestera varje gång och det är så viktigt att lära sig fatta det! Jag har sprungit 1 mil på personbästa tid för en vecka sen. Jag har kört ett tufft backpass i torsdags. Förut kunde jag vara nästan elak mot mig själv och se ett dåligt träningspass som ett stort misslyckande. Nu tycker jag, att jag faktiskt lärt mig något viktigt. Jag försöker ha fler än en parameter när jag mäter mina prestationer. Jag cyklade inte så fort men hastigheten är ju bara en parameter. Sträckan är ju bra, upplevelsen var bra och träningen blev av. På så sätt blir det ju något bra trotts att hastigheten inte var som jag önskat. Jag har så lätt att nedvärdera det jag själv gör. Det är så lätt att aldrig vara nöjd med det man gör och presterar. Grejen är ju den att om man aldrig är nöjd så når man ju heller ingenstans för misslyckanden blir man ju inte stark av precis. 

Jag har en vacker bok som heter bästa Pillan. Min egobok! Alla skulle ha en egobok faktiskt! Där samlar jag mina tankar och mina goda råd till mig själv. Jag har den i handväskan alltid nära till hands. Jag samlar sanningar jag kommit fram till själv men även andras goda råd som funkar i mitt liv. På första sidan finns ett stort hjärta. I det står namnen på de mina. De personer som är viktigast i mitt liv. Detta för att inte ge massa energi till personer som inte är viktiga. Man kan ju ibland reta sig i timmar på någons facebookstatus till exempel. Att man har makt över sina egna tankar är en väldigt viktig lärdom! Man väljer hur man vill tänka och med hjälp av att skriva ner tankar blir det lättare. Här kommer två bra tankar jag kommit fram till. 

Att fortsätta göra något som inte fungerar. Fungerar inte! Byt strategi!

Sträva mot dina egna mål! Vad någon annan gör, kan och presterar har inget med dig att göra. Det säger absolut inget om dig och egentligen väldigt lite om personen som gjort prestationen också!

Du ska också skriva ner allt som är bra med dig själv i boken. Allt du kan. När du sen har pissdagar kollar du i din bok. Fylla huvudet med positiva saker om dig själv.  

Nu i kväll fick jag hem en glad tjej med ytterligare en peruk i samlingen från Uppsala! Jag har saknat henne.
 
Visst är hon världens sötaste! Jag tycker hon är skit tuff som vårar ta tåget och dra i väg som hon gör! 4 månader kvar tills hon blir 18 år :( var tog min bebis vägen? 

Emil har jag i alla fall haft hemma i helgen men han tog en tidig buss till Karlstad idag för att vara med en kompis. Han tycker skolan verkar bra. Jag har släppt lite på den oro som jag tror man alltid har som mamma om att inte ska ska trivas när de börjar gymnasiet. 

Micke och jag tog en tur till skogen 
Så nu har jag även lite lingon i frysen. 

September är nog min favorit månad faktiskt. Jag älskar att se löven bli gula och plocka svamp lingon är inte så kul men trattkantareller är nog det roligaste som finna att plocka och snart är det dags för dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar