Ninni, trerätters och skillnad

Jag har tagit semester tre dagar i slutet av veckan liket innebär att jag nu är ledig en hel vecka med första lediga dagen idag. 

Innan jobbet igår var jag med Linnéa till tandläkaren, min lilla stackars tjej har fått en infektion i ett hålrum som bildats mellan den inte ännu tappade mjölktanden och den nya permanenta tanden. Så hon fick lov att dra ut två tänder igår. Sen fick Lillbus vara hos mormor och mysa för jag ville inte skicka henne till skolan med tussar i munnen och så hade hon ont så klart. På eftermiddagen fick vi finbesök på jobbet.  

En stolt Linnéa fick prova att slå in varor åt den kund :)

Kan bara säga att det faktiskt ska bli skönt att vara ledig, för jag var verkligen skit trött i morse. Jag tror det är novembertrötthet och den i sin tur beror på avsaknaden av ljuset. Jag vet att det går över i alla fall som tur är.  

Emil och jag åt frukost tillsammans i morse. De här att alla barnen ska få lite egentid med mig tycker jag är viktigt men ack så svårt att få till men man får ta varje tillfälle i akt liksom. 

Louise och jag hade en pratstund igår och för henne är det mycket nu. Det är inte lätt att vara tonåring med alla krav och alla ideal. Jag önskar så att hon kunde se sig själv med mina ögon då skulle hon se vilken fantastisk tjej hon är!


Här är hon min fina tjej, ny frissad och allt. 

Skulle du vilja vara 16 år igen? Jag skulle verkligen inte vilja vara det. Jo om jag fick ha kvar den livserfarenhet jag fått sen dess så kanske. Hon är snart vuxen min tjej. Jag var bara ett år äldre än Louise när jag träffade Magnus och jag kan lova er att jag ansåg mig själv som vuxen då och i väldigt mycket var jag faktiskt det redan då. Så jag har efter noga efter tanke att när hon flyller 17 år om ett år så får hon göra de snakebiten som hon vill ha, fast jag hoppas inners inne att hon inte längre ska vilja ha dem om ett år.

Här har ni min ny friserade kille också <3. Alla barnen har blivit friserade idag och på torsdag är det min tur! Emil och Louise skulle till Kyrkan och ungdomsgården som idag ordnar bankett med trerätters. Så Gustav, Linnéa och jag skulle inte ha det sämre

utan jag ordnade trerätters till oss också! Servetter på bordet och julmust i vinglas :)  

 Lediga dagar har fått bli det samma som träningsdagar och idag körde jag ett riktigt långpass med olika former av träning. Körde ben och intervaller på cykel på gymmet först en timma och avslutade sen med en mysjogg. Verkligen skönt! Men så är det detta med vikten. Nu ska man inte stirra sig blind på den utan man ska mäta men jag tycker mig inte kunna mäta någon större skillnad heller. Ja visst har jag gått ner nästan 15 kg från när jag var som tyngst men inget av dessa kg har jag gått ner sen jag började träna
Det första kortet är taget när jag var med Micke i Oslo på Karl Johan 2011 och det andra är taget idag skiljer nog bara 10 kg mellan de här korten men jag tycker det faktiskt ser ut att vara mer men jag har ju klänning på mig som kanske gjorde att jag såg extra tjock ut också!Nej nu ska det bli en varm kopp ingefärste innan jag ska hoppa i säng. I morgon har barnen studiedag vilket betyder sovmorgon HURRA!!Kram Pillan

1 kommentar:

  1. Agneta i Piteå tycker......ÅHH; vad mysigt DU/NI gör, det är en konst att hinna, orka och kunna! Här är ingen snö men glashalt av regn som kommer och fryser till. Jag har börjat smyga in advent! Ikväll ska vi på trettonårskalas, ett syskombarnbarn till min sambo. Det ser jag/vi fram emot, det är så mysigt med barn och ungdomar. Å så får vi ju go'doppa/fika. Alla Dina barn är så fina, var och en på sitt sätt. Ha det gott

    SvaraRadera