Mormor, tjejvättern och kusinkalas

Jag är vansinnigt sur på Passagen nu, det har gått 2½ vecka sen bloggen slutade att fungera och ingen information får man heller. Jag är glad att jag bestämde mig för att byta blogg men det är ändå störande att jag inte kan komma in på den och länka hit till den nya. Jag undrar hur många läsare jag egentligen tappat. För alla som inte vet att jag bytt möts ju utan förklaring av en tom sida som det står error på! :(

Jag har gjort fem av sju arbetsdagar nu och ska snart lägga mig så jag orkar med min 6:e i morgon. November är ingen rolig månad just för att jag brukar vara så nere men jag mår trotts allt bättre och är piggare än jag brukar vara i november

Han skämmer bort sin fru min make :) när jag kom hem i fredags efter en lång arbetsdag stod mat på bordet, ett glas rött var upphällt

och denna fina och godis stod på bordet!

Min mormor hade 14 syskon, så det är kanske inte så konstigt att man inte ens känner till alla. En tremänning till mig har startat en släktgrupp på FB där vi kan lägga upp gamla kort. Jag har inga att lägga upp men jag kan ta del av vad andra lägger och där hittade jag det här fina kortet på min mormor och hennes mamma. 

Jag hann inte träffa min mormor hon gick bort året innan jag föddes, önskar att jag hade fått träffa dem. Visst hade jag en fin mormor? :)

Förra året sprang jag vårruset och det har jag tänkt göra även nästa år men jag har länge funderat på att anmäla mig till något mer lopp. Jag har funderat fram och tillbaka och idag bestämde jag mig, det blir tjejvättern 2014. Så redan nu är det högtid att öka träningen och träna mer intensivt och regelbundet.
 
Den 7:e juni klockan 9.20 startar jag och ska då cykla 10 mil. 

Jag ska göra ett träningsprogram åt mig själv har jag tänkt. Fast det första jag ska göra är kanske att få min cykel fixad. 

I lördags klarade jag ett av mina del mål, under 7min/km, mycket stolt är jag!! Jag önskar bara att jag kunde gå ner lite i vikt men det är tydligen helt hopplöst för min del. Jag är ju tung och övervikten påverkar ju så klart hur mycket påfrestningar det blir. Men träningen borde ju ge viktminskning tillslut i alla fall. 

Jag har kommit ut gängorna lite med min kosthållning men det har inte påverkat min vikt heller. Jag väger det jag väger och det kan inget rubba på tydligen inte ens två veckors godis och matfrosseri. Fast jag mår inte bra av godis och socker. Fel mat får mig att må skit. Så nu ska jag skärpa till mig med maten igen. 

Igår hade vi kusinkalas för alla kusinerna som fyllt år och som inte blivit firade!
Jesper fyller 20 år idag så honom firade vi också. Vi var bara 19 stycken så det var fullt hus även hemma hos mig :) Det var sjukt länge sen vi sågs allihop det det var väldigt roligt att träffa alla de mina. <3

Helgen gick rasande fort som den alltid gör när jag jobbar. 



















I lördag fick vi en ny familjemedlem :)





Innan alla gäster kom igår så tände jag alla ljus i spisen och det blev väll precis som jag hade tänkt mig :) nöjd med andra ord!!
Nej nu blir det till att krypa ner i sägen och vila sig i form för en ny arbetsdag. 


kram Pillan

1 kommentar:

  1. Det .var så trevligt hemma hos er i Söndags, Det blev en överraskning när du talade om att du skulle åka tjejvättern.
    Men jag är kanon glad för din skull, och Sandra helvättern, Då kan väll Christel köra halvan med oss då tycker jag, :)

    SvaraRadera