13,5 km, trött och pigg

Jag har idag sprungit mitt livs längsta löppass 13,5 km. Detta är en del av mitt nya träningsupplägg inför tjejvättern. Då kommer det krävas uthållighet, vilja och massa envishet. Vilja och envishet har jag så det är därför jag nu ska jobba på min fysiska uthållighet och träna benstryka för det kommer jag också att behöva. Jag är inte riktigt klar med mitt träningsprogram än men jag har en bild i huvudet hur jag ska lägga upp det. 




















Jag tänker utgå från ett program skrivit för löpning som du hittar på Idas blogg alla kan träna. Det går ut på att träna intervall, backe, långpass och styrka, på cykel så klart men jag gillar att springa och än har jag inte lämnat in cykeln på lagning heller man jag ska ta tag i den biten.

Det börjar bli vinter och så här söt är min Linnéa på vintern!

Äntligen är jag lite långledig, jobbat 7 dagar i rad och då känns det lite extra skönt att vara ledig!  Igår hade jag en totalt fullspäckad dag. Först jobbade jag 9-19 sen direkt in till stan på möte med BK-Filippa, sen hem fixa middag som vi åt 21.30 bättre sent än aldrig va? Sen skulle väggen där kaklet ska sitta målas med primer och det var jag klar med 00:10 och då stupade jag i säng. Så det var med håret i rufs och trötta ögon jag öppnade åt kakelsättaren i morse klockan 8.00. Ärlig talat så var jag nästan medvetslös när klockan ringde och jag skulle väcka mina troll! Fast jag har ändå varit väldigt pigg idag och för att vara november så är jag ovanligt pigg. Jag är övertygad om att det är träningen som gör att jag är pigg   

Bra blir det men nu ska jag sova med först lite mer stretchning för jag är sjukt stel efter dagens långpass! 
kram Pillan

1 kommentar:

  1. Jisses, så duktig du är. Och vilka framsteg du gjort. Jag följde ju dig när du gjorde de första stapplande joggingrundorna. Läste om smärtan. Motståndet. Flåsandet. Du är ju asduktig!

    SvaraRadera