Må bra, Gekås och bowling

Jag har i mitt snart 37 åriga liv aldrig mått så bra som jag gör nu och detta kan jag skriva fast det är den värsta månaden på året! Hatar verkligen november, det är mörkt trist, blött och kallt. Dessutom så har jag lite för mycket stress omkring mig och stress gör mig sjuk, det vet jag. Fast nu har jag något som jag inte hade förut, jag har en massa ork. Ju mer jag tränar ju mer orkar jag och det är helt fantastiskt att få uppleva detta! Detta är något som jag inte ens trodde var möjligt att känna. Jag blir trött jag med så klart och det finns gränser även för mig så klart men inget går att jämföra med den ork jag hade förut! Jag har som sagt aldrig mått så bra fysiskt och psykiskt som jag gör just nu. Jag tror jag lärt mig att prioritera rätt, på riktigt fokusera på vad som är viktigt och vilka som är viktiga! Det finns dock en sak som jag önskar mig just nu, att ha lite tid att lägga på mina vänner. Tack och lov har jag ju de finaste vännerna i världen så de förstår att tiden inte räcker till. För deras liv ser ut som mitt, fullt upp med barn, hus, hem och alla måsten. Det är liksom lika för alla. Jag intalar mig att det blir bättre och att jag kommer ha tid snart. Vi får boka in en tjejfest eller spahelg i vår det måste vi få till eller vad säger ni?

Natt till igår var jag jävligt trött när klockan ringde 04:00 men med lite möda tog jag mig ur sängen!  


Ska man till Ullared och fått med sig sin man så är det kanske inte så svårt egentligen. Jag vet att Micke inte tycker detta är någon höjdare men han följer med och hjälper mig. Vinter kläder till 4 barn tar sin tid att handla. 

Ullared är kul och här ser ni en Pillan som har bråttom att komma in och fynda! :) 7 timmar handlade vi och vet inte om slutsumman på 14500 kr gör att vi hamnar i klassen proffsshoppare men jag tror vi hamnar i närheten av den klassen i alla fall :)
Hemma var vi inte fören midnatt. 


Ärligt talat kan jag ju blir lite sur att jag vaknar tidigt när jag har sovmorgon! Jag kämpade för att somna om men när jag försökt i en timma utan allt lyckas bestämde jag mig för att gå upp och göra något av dagen istället! 


Inte en enda i min familj gnällde över att mamma vaknat tidigt och haft energi över att göra våffelfrukost till sin familj. LCHF våfflor till mig, Emil och Micke och vanliga våfflor till de andra. Ja detta med LCHF är ju väldigt väldigt kontroversiellt speciellt om man nu är en så "dålig" förälder som inte ger sina barn bröd, pasta och massa sött. Får de stackars, stackars barnen inte dricka dricka? Jo det får de men jag tycker ju inte att det är synd om de om de måste avstå. 

Barnen sa att det kändes som julafton när vi packade upp allt vi köpt åt dem. 

Idag tog jag och Micke med oss de barnen som ville (Linnéa) till bowlinghallen, ja ni ser hur bra jag lyckas med min ambition att barnen inte ska få dricka va när Linnéa sitter med en cola men man ska ha ambitioner man kanske inte lyckas på en gång utan man får kämpa!


Jag spelade långt över min förmåga idag. 

i ruta nio behövde jag bara 8 poäng för att göra en 200 serie, tror ni det var lite nerver med som gjorde att jag inte fick till det? men 199 är personbästa för mig!

Nu sitter jag här vid datorn och slöar. Det är så skönt att bara sitta här och skriva och njuta av att ha en helt ledig kväll för det är vi inte så bortskämda med jag och min make. Jag väntar på att han ska spela musik för mig. Ibland undrar jag hur mycket musik han kan min make som alltid kan spela något jag aldrig hört. Han väntar alltid tills jag bloggat färdig, han vet att jag inte kan skriva om han spelar. Men nu är det hans tur och jag hoppas han har något riktigt bra att bjuda på i kväll min egen discjockey! 
/kram Pillan 




1 kommentar: