Stockholmshelgen, samvete och julpynt

Just nu sitter jag här vid datorn och försöker samla på mig en massa motivation för att ge mig i väg till gymmet och köra ett pass. Jag behöver verkligen träna idag efter helgens alla KOLHYDRATER, alltså fy för kolhydrater egentligen. Jag blir dåsig och yr av dem faktiskt. Många motiverar sitt kolhydratsintag med att hjärnan behöver kolhydrater men en mugg glögg och 10 pepparkakor är långt mer än vad hjärnan behöver, kände jag igår efter adventsfikat. Hur som helst så är det ju gott med kolhydrater och jag gör såna här avstick från min annars ganska strikta kosthållning med LCHF ibland och vad är anledningen till detta avstick då? Jo vi har varit på minisemester i Stockholm. 

Den här resan var Mickes och min konfirmationspresent till Lollo. En helg i Stockholm med shopping och konsertbiljett till favorit bandet! 
Förväntansfulla tjejer innan konserten!

Gruppen heter Black Veil Brides och jag hade aldrig hört talas om dem innan. De har en del låtar som här helt okej faktiskt en av dem har jag på min tempo/springa-lista på Spotify till och med. Den här bilden la Louise ut efter konserten och skrev: Bästa kvällen i mitt liv. Så jag får väll vara glad över att hon är nöjd med sin konfirmationspresent i alla fall. 








Micke och jag passade på att gå ut och äta medan tjejerna var på konserten. Så underbart det är att få lite tid tillsammans och bara prata och njuta av god mat och dryck. Det känns väldigt lyxigt tycker jag! Hotellet vi låg på var däremot inte lyxigt. Nu visste jag det från början för det var ett lågpris rum. Vi tog alltså tåget upp till Stockholm och sen tunnelbana dit vi skulle. Väldigt skönt att slippa ha bilen med sig och framför allt slippa fundera på parkering.
Jag tog den här bilden på min man när vi käkade frukost på lördag morgon. Jag lade ut den på FB och skrev: så här lycklig ser han ut min man över att det nu ska bli en heldags shopping! 
Nu är han verkligen inte den som gnäller utan han följer snällt med mig och är både tålmodig och hjälpsam. Nu blev det inte så mycket shopping utan det finns lite för stort utbud för mig med beslutsångest delux.
En ny klänning till jul blev det i alla fall. Sen var naturligtvis tvungen att göra ett besök på 
Gillar inte alla deras kläder men en del är så fint att man bara måste ha, dock alldeles för dyrt egentligen. Det blev inte så många julklappar som jag tänkt heller men några i alla fall :)

Sen tog vi tunnelbanan till gamla stan, där gick vi omkring och bara kollade. 
Timmarna gick så fort! 
En öl och en Karlssons kaffe blev det innan vi åkte tillbaka in till stan för att möta upp tjejerna som shoppat loss. De hade verkligen shoppat vill jag lova! 
Detta är tydligen inne just nu och tjejerna gjorde helt klart för mig att detta var något jag inte förstod när jag frågade om de köpt en varsin maskeraddräkt! 

På kvällen hade vi bokat bord på en Mongolisk restaurang som hade 4 buffér uppdukade och man fick välja från allt. Sushi, mongoliskt, asiatikt och en grillbuffé och sen ett stort efterrätts bord. Det kunde ju bara sluta på ett sätt PALTKOMA men herre gud vad gott det var! 
För min som älskar Sushi var detta paradiset :)

  














Igår åkte vi hem ganska tidigt och hur skönt det än är att vara borta så är det skönt att komma hem. 
Jag längtade mycket efter mina andra troll. Varför är det så att man som mamma alltid har dåligt samvete. Micke och jag har verkligen gjort en minnesvärd helg för Louise och om någon av de andra har en liknade önskan så kommer ju de också få det. Emil var i väg på LAN hela helgen något han tycker är jätte roligt. Linnéa och Gustav har varit hos Lizette och redan på torsdagen längtade Linnéa som en tok att det skulle bli fredag så hon skulle få komma till Lizette. Ingen av barnen har liksom haft en tråkig helg ändå har jag dåligt samvete av någon anledning. Konstigt är det. 

Andra december idag och FB är fullt med bilder på adventsljusstakar och vackra fönster med stjärnor i. Jag gillar att pynta och pyssla men jag vet inte vart min tid tar vägen för jag hinner ju verkligen inte och i år ligger jag riktigt långt efter med julpyntet.
Adventsljuset tände vi i alla fall igår och hade adventsfika med glögg och pepparkakor. Det kommer ju bli jul i alla fall så jag tar det i min egen takt och pysslar lite efter som. Jag har fått på lite dukar och några stakar är uppe i fönstren i alla fall. 

Nej sitter jag kar här länge till så blir det ingen träning idag, högtid att ge sig i väg! 
kram Pillan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar