Förändringar, frustration och lite tandvärk

Med endast två dagar kvar av på året är det bli dags att summera 2013 (inlägg kommer) och fundera lite över 2014. På alla de träningsbloggar jag läser har tjejerna satt upp sina träningsmål för 2014 och man måste ha mål har jag hört, så det ska jag också börja fundera lite kring. Eller det är klart jag egentligen redan har en massa mål i mitt huvud men jag ska formulera dem och lägga ner lite tanke tid och utforma en plan (inlägg kommer) för hur jag ska nå dem. 

2013 blev ett år fyllt av förändringar.


  • Jag gick från ogift kvinna till att vara gift
  • Jag gick från rökare till icke rökare. 
  • Jag gick från vilopuls 80 slag/min till 52 slag/min
  • Jag gick från att springa 500 m till att springa 15 km
  • Jag från att vara vikarie till fast anställd. 
Jag hade gärna lagt till en stor viktförändring också men den har ju liksom inte inträffat detta år :(
 
Just nu sitter Micke och kolla på hockeyn och jag sitter här och skriver. Den här helgen har jag jobbat. Nu har jag en dag kvar sen går jag på lite långledig! Jag behöver verkligen den här ledigheten, för jag är sliten eller vad det är. Jag skulle körde ett löppass igår och det var bara tungt. Jag hade liksom ingen ork alls. Tyckte själv jag borde haft en bra tid för jag tog verkligen ut mig men när jag kom hem visade det sig att jag sprungit en hel minut per km långsammare än jag brukar. :( mycket mycket frustrerande!

Får väll glädjas åt att jag i alla fall genomförde passet.

För några veckor sen bet jag sönder en tand, det blev en stor spricka i tanden men jag tänkte inte så mycket på det.. Hallå hur dum får man vara? Så dum så att jag nu sitter här med tandvärk och hoppas verkligen på att jag ska kunna få en akut tid i morgon innan jag ska till jobbet. 

Gustav myser och tröstar sin mamma som har ont <3

Medan jag jobbade idag fixade Micke klart det ena elementskyddet i köket. Jag har en händig man jag! 

Tandvärken har inte varit så rolig med efter några värktabletter blev det bättre. Jag låg kvar på soffan och tänkte kolla hockeyn med Micke men jag är för rastlös så jag tog en kvällspromenad. 

Det är 29 december och 4 °C varmt ute! Helt perfekt för en promenad med andra ord. 


Fått fin julklapp av lillasyster också! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar