Brake, sill och 15 km

Vet ni vad det betyder om den här lampan lyser i bilen? 
Det kan betyda att man har handbromsen i men om den fortfarande lyser när man lagt ur handbromsen betyder det att det kommer att kosta pengar :( 

Gustav, Linnéa och jag skulle åka till affären igår och när jag svängde ut i rondellen behövde jag inte stanna helt men tyckte bromsen kändes konstig. I nästa rondell kände jag efter och jävlar vad dåliga bromsar jag hade, jag svängde av mot industriområdet istället där det inte är någon trafik för jag var ju tvungen att kolla om jag kunde bromsa alls. Det gick att få stopp på bilen. Efter lite konsultering med min man fick order om att åka till OK och köpa bromsvätska. Ja så fyller han på det åt mig när han kommer hem i morgon så är allt frid och fröjd trodde jag. Så gör man ju om det är dåligt med olja i motorn, man fyller på bara. Så funkar inte bromssystemet talade mig man om idag. Det är läckage någonstans, jag hatar hatar att lägga pengar på bilar. Köp dig en ny bil älskling säger Micke. Jag vill ju inte det, jag älskar min bil. Jag har haft den i 9 år kört över 20000 mil med den och den är betald så den är min. Kostar bara det jag kör i månaden OCH lägger Micke alltid till alla jävla reparationer som du kostat på den. Ja jag får väll börja fundera på att byta kanske, den kommer ju inte gå för evigt. :( Har faktiskt smyg tittat på en som är lika som den jag har, något nyare och så den har gått mindre väldigt mycket mindre. 

Eftersom jag var till Micke förra helgen så var han ju inte hemma. Alla barnen tror jag längtar efter honom men mest längtar Linnéa lillbus. 

Sill gjord med mycket kärlek hjälptes vi åt att göra åt far i huset. 

Katter måste vara de största julsabotörerna som finns. De brukar anfalla granar och så snor de saker. Här har Nicki snott min kotte och dess utom ligger hon på köksbordet och det får hon inte heller. De är smarta de små djuren men helt olydiga!

Ja 12 december och 6 grader varmt och snöfritt, vi fick snö i helgen men den är helt borta nu. Lite snö kunde vi väll ha som man får lite jul stämning i alla fall.   

Fast det finns en hel del positivt med mildgrader och barmark löpsäsongen blir längre.  

Jo jag googlade igår på det där med att vila och kom fram till att vila inte behöver vara att ligga på soffan. Vilken tur för det är sååå tråkigt. Vila är sånt som ger energi och då funderade jag på vad som ger mig energi. Så jag startade dagen med sovmorgon ända till klockan 11. Det gav ingen energi alls, det gav bara huvudvärk och ett behov 6 koppar kaffe för att vakna till istället för normalt bara 3 stycken. Sen skulle jag hitta på något roligt bestämde jag mig för. Det var då jag kom på att jag måste göra klart BK-Filippas bokföring, kan säga att det inte heller gav någon energi utan jag var helt slut i huvudet efter 1 timmas pappersarbete. Sen kom Lillbus hem och vi passade på att mysa i soffan en stund. Hon hade haft en bra dag i skolan men var trött och ville vara för sig själv. Min Linnéa är supersocial som sin mor men likt sin mor behöver hon också stunder att få vara helt för sig själv. Så hon gick på sitt rum och jag bestämde mig för att ta en löptur. En lång och långsam, en helt utan stress när jag bara springer och springer.

Detta ger energi, man hinner tänka så mycket när man springer och ändå känns det som om man tänker enklare. Jag tänkte mycket på det sjukgymnasten sa igår. Jag tänkte på att mina mål kanske bör se annorlunda ut framöver. Jag kanske inte riktigt kan få upp tempot på 5 km eftersom det just är när jag springer fort jag får ont. Det kanske är långt som ska vara mitt mål? 

Idag firade jag 9 månader som rökfri med att springa långt. Den längsta sträcka jag någonsin sprungit och något som jag knappt själv kan tro är sant!

Jag har sprungit 15 km okej det tog över 2 timmar men jag sprang i alla fall. 

Detta gav energi, efter jag kom hem har jag både lagat mat och dammsuget och det kommer att göra att jag sover väldigt gott i natt!
Sov gott ni också! 

1 kommentar:

  1. Det hade du inte trott för ett år sedan att du skulle springa så långt, du är duktig som tusan Pillan.

    SvaraRadera