Att träna på gym

Tanken var att gå upp tidigt i morse för att få en lugn och härlig frukost stund innan jobbet men en dålig nattsömn gjorde att jag var seg och fick stressa precis som alla andra mornar. Man ska ju ha ambitioner och någon gång då och då händer det att jag får en lugn morgon. I morse hade jag min man hemma, han kunde gott vara hemma varje morgon tycker jag för då får nämligen frun i huset full service. Kaffe upp hällt och varmkörd bil. 

Det är inte bara jag som är glad att Micke är hemma Linnéa Lillbus har också saknat honom väldigt mycket! Jag älskar dig Micke sa hon! Visst är det söta!










När jag svängde in på parkeringen i morse tänkte jag: Idag ska vi ha kul och det hade vi! Lördagar är roliga att jobba.

Som jag skrivit förut så gillar jag att springa men eftersom jag för tillfället har ont i höfterna och ska få dem att läka så har jag ju fått order om att bara springa ett långsamt pass i veckan och träna styrka och kondition i form av cykling. Så idag gav jag mig i väg till gymmet. Det där med att träna på gym är inte min grej. Jag tycker det är jobbigt att bara ta mig dit. Det är självkänslan som sviker och jag tycker det är ganska pinsamt. Det hjälper inte hur mycket jag än försöker intala mig själv att alla var klena och svaga i början. Idag kom den stora prövningen, gymmet var fullt eller okej det var 5 personer där och det är liksom fem mer än det brukar vara. Tyvärr kan man ju inte vända i dörren även om jag övervägde det när jag kliv in där i klädd min rosa julgrisdress (onePiecen). Andas, du vågar detta Pillan, tror att det var jobbigare att ta mig över tröskeln till själva träning lokalen än vad hela passat var sen. De fem som var där måste ha varit byns muskel elit och de körde bicepsträning med hantel. 
Med samma vikt som jag precis pressat upp med darriga ben i benpress. Om de här killarna ens la märke till mig kommer de säga: Tänk idag var det en Tant på gymmet också! (stulen bild, förlåt men hoppas personen på bilden tar det som en komplimang om han ser att jag stulit den :))  





Ja ja det får jag väll visa att även tanter kan vara på gymmet om jag ska nå MINA mål! 
Jag cyklade som en galning på den där träningscykeln som om timman på något sätt skulle gå fortare om jag gjorde det. Ida skrev på sin blogg om att köra 40, 30, 20, 10 repetitioner och jag tänkte jag skulle prova men TANTEN insåg kanske snart att 20, 15, 10, 5 fick räcka, tanten orkade inte mer.. inte än i alla fall!! Stretchning och balansövningarna gjorde jag hemma. Kände att jag övat upp självkänslan nog för idag. 
Jag har sjukt dålig balans. Ida säger att det man övar på blir man bra på! Så det är väll bara att öva!

Varje år gör vi ett tomtelandskap! 

Idag har Gustav och Linnéa gjort det helt själva. Tyvärr var ljusslingan som ska vara ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar