Vörtsjuk, långpass och julspel

Vet ni vad som händer om man äter 3 mackor vörtbröd till kvällsmat, när man inte ätit mjölprodukter i någon större mängd på 3 år? 

Jag vet det nu, tyvärr kanske jag ska säga. Jag vaknade klockan 04 och jag tänker skona er från fler detaljer men jag kan ju inte helt avgöra om det var brödet eller magsjuka. Fy fan vad sjuk jag blev. Så ett råd alla LCHF vänner prova inte!

Jag låg i princip hela dagen igår. Jag var julstressad innan detta och när jag låg på soffan igår och inte orkade något bestämde jag mig för att helt enkelt lägga ner JULSTRESSEN det får bli som det blir, jag kommer inte hinna allt jag tänkt ändå. 

I torsdags körde jag veckans långpass, inte alls roligt, inte alls underbart bara hårt tufft slit! 
Har jag verkligen sagt att det är kul att springa? När jag springer milen brukar jag liksom komma in i en andra andning efter 6 km och allt går så lätt man bara springer och springer snabba steg som om man är oövervinnerlig. Jag sprang och sprang och väntade och väntade men inte fan blev jag oövervinnerlig, jag blev bara tröttare och tröttare och benen blev tyngre och tyngre. Nu vet jag att nästa pass förmodligen kommer gå mycket lättare. Vila höfterna är förresten jävligt tråkigt! Jag vill springa fort, vill köra slut på kraften vill känna att jag gett allt! Trampa allt jag kan på en träningscykel är verkligen inte min grej men efter som det är +11°C om dagarna fast det är december känns det som jag kanske var lite dum som ställde in cykeln för vintern fast den måste lagas först. 

Igår var jag till skolan och kollade på femmornas julspel. Gustav spelade lilla björn och han hade verkligen övat.  

De var så duktiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar