Samhällspolitik, snö och hissgardiner

Min blogg är verkligen inte en samhällspolitisk blogg och en gång i tiden fick jag ett helt inlägg av en annan bloggare som skrev ganska elakt om hur fruktansvärt ointressant det är att läsa famijebloggar och att de som bara bloggar om sitt borde lägga ner. Ja nu finns det ju trotts allt det som följer min blogg så jag kommer fortsätta i samma anda. Idag ska jag dock göra ett litet avstick från min annars 100%-iga EGOBLOGG :) 

Jag kollade på nyhetsmorgon i morse något jag gör för sällan, jag gjorde en gång i tiden narr av min lillasyster som inte visst vem Kofi Annan var. Han var då FN:s generalsekreterare. Idag insåg jag att jag inte vet vem som är det nu. Det hör väll till allmänbildningen att veta? Så detta har jag kollat upp idag. Har den där elaka bloggaren rätt, är vi för självupptagna så vi inte bryr oss om annat när vårt eget och blir mer och mer oallmänbildade? Jag har blivit det faktiskt,.jag hinner sällan kolla på nyheterna och ta reda på vad som händer i värden. Där emot vet jag inte om det bara är dåligt att vara EGO och bry sig om sitt och de sina. Jag prioriterar bort nyheter för andra saker om känns viktigare är det fel? Ja lite fel är det nog, ska införa en regel. Jag SKA kolla på nyheterna på TV en gång i veckan i alla fall. Nu misstar jag ju inte världsnyheter eftersom vi har dagstidningar på jobbet men å andra sidan så är det sällan världsnyheter på löpen nu för tiden. Vad Idol-Kevin gör skiter jag faktiskt fullständigt i. Jag tycker det är konstigt att sånt där skit kan få hela löpen vissa dagar! 

Jag har ett ljus i mitt köksfönster ett sånt där smart elektriskt ljus som tänds varje kväll och lyser i 8 timmar. Det är ingen stor ritual jag har men jag brukar bestämma vem det "brinner" för. Oftast brinner det för Magnus så klart och för min kusin Maria som nyligen gick bort. I kväll har jag bestämt att det ska brinna för en av vår tids största människa som avled igår.















Nelson Mandela

Jag startade dagen framför årets julkalender med Gustav och Linnéa. De älskar den! Jag tycker också att den är bra och det är absolut den bästa starten på dagen ett barn på varje arm i sängen. Det är just det som är guldkorn i vardagen.  

Idag ska jag springa, det står på träningsschemat. Ett lågpass var planerat, minst 5 km men så ser det ut så här utanför fönstret. Grejen är bara den att ju längre tid jag sitter här framför datorn ju mindre är chansen att jag hinner i väg på ett pass. 
Jag har sjukt mycket att göra idag. Jag åker till Norge i eftermiddag och Emil åker på skolresa till Lindvallen. Jag ska hämta mormor som ska vara här, jag skahandla eftersom mormor inte kommer ha tillgång till någon bil när hon är här utan blir strandsatt här hemma. Fast jag är bra på att stressa eller jag vet inte hur man ska beskriva mig. Jag sitter ofta och tar det lugnt för länge så att jag sen får stressa som en tok. Det är som om jag MÅSTE vänta på att jag ska få tidsnöd innan jag kommer igång. 

Jag har kört två träningspass den här veckan. Måndags blev det en snabb löptur. Då satt jag också här vid datorn och väntade på att motivationen att springa skulle komma men den gjorde verkligen inte det, utan ibland får man springa i alla fall. 
Som sagt sprang jag så fort jag kunde så jag skulle bli få det gjort. 
Igår körde jag "två´" pass ett på gymmet och ett med kloklippning på mina små odjur. Kloklippingen var tuffast att genomföra :)

Ja vad har vi mer gjort den här veckan? Jag har jobbat och sytt gardiner. Jag vill ha en hissgardin i mitt köksfönster men det finns inga i alla fall inte till rimligt pris som är 180 cm breda som de måste vara så jag bestämde mig för att sy själv. Jag är så sjukt bra på att sy!! Jo jag kan om jag vill men det tar sån jäkla tid för mig.  
Jag är i alla fall väldigt nöjd med resultatet som man inte får syna allt för nära dock. Klockan var två på natten när jag väl var färdig och då hade sytt på den här gardinen i 8 timmar!

nej nu har jag tidsnöd ska åka och hämta min lilla mamma nu!
ha det fint vänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar