Bromsar, promenad och ny bil

Det första jag gjorde när jag slog upp mina små gröna i morse var att ringa Mekonomen som tack och lov hade tid att ta in min bil för felsökning redan på morgonen. Har tack och lov bara 500 m dit och i morse gick inte bromstrycket att pumpa upp. Precis innan bromspedalen nådde golvet fick jag lite lite bromsverkan. Så det var inte full fart som gällde om jag säger så. 

När jag lämnat bilen fick det bli en promenad i morgon solen, den var helt nödvändig efter gårdagens 15 km var jag stel kan jag säga. 
Lång skugga imorgon solen. 

Vacker små kylig luciamorgon!

































Så ringde han tillbaka från Mekonomen och det blir dyrt att fixa så pärlan blir körbar igen. För dyrt att kosta på en gammal bil som gått 31000 mil och som har massa fel som skulle behöva åtgärdas egentligen. Hon tänder inte på alla cylindrar, eller det gör hon för det mesta i alla fall. Hon har något elfel som gör att hon låser sig och alla instrument i bilen kan plötslig hänga sig. Det åtgärdar man i och för sig enkelt med att slå en knytnäve hårt ovan på instrumentbrädan.  Det värsta är nog att fjädrarna är av och nu då har hon inga bromsar.  

Jag vet att hon bara är en bil men hon är min bil som jag haft i 9 år, inte lätt att inse att hon är slut kan faktiskt inte svara vad det står för men jag har fällt en tår över detta idag. Jag köpte bilen när jag och Magnus väntade Linnéa kanske har det med det att göra att jag haft så svårt att släppa taget för det är ju faktiskt bara en bil. 

Hur som helst så redan på måndag måste jag ha en fungerande bil för då jobbar jag. 
Så jag ringde på bilen som jag kollat på nätet på igår. Efter som jag redan hade klart för mig vad jag skulle ha för bil om jag någonsin skulle byta bort pärlan så var inte utbudet så stort och det passar ju mig med beslutsångest. Jag ska ha en lika dan bil som jag hade och så blev det! 

Jag ringde till pappa som var snäll och kom och hämtade mig, så jag kunde åka och kolla på den och jag hade redan bestämt mig att jag skulle köpa den om den bara var som den såg ut på bilden och det som stod i annonsen. 
Det första Linnéa frågade när jag kom hem var vad den nya bilen skulle heta. Pärlan 2 förslog jag men efter omröstning blev det Black Pearl. Även om jag nu köpte en likadan bil som jag hade så finns dock några skillnader. Den här är lite nyare, den har gått 26000 mil mindre och framför allt så har den bromsar och det är viktigt på en bil tycker jag. :)

1 kommentar:

  1. Det var en riktig pärla, det syntes inte knappt att den var använd före, inte ens ratten var sliten.

    SvaraRadera