10 år, Lidköping och Rörstand

Dags för sista heltidsveckan. Jag har precis fått lite mat i magen och har en stund kvar på min lunch så jag tänkte att jag skulle få ner några rader om livet och helgen.

Föra veckan jobbade jag också heltid och onsdagar är den enda dagen på arbetsveckan då vi inte har jourlunch. Då passade jag på att ta en promenad. Man hinner inte gå så långt men lite friskluft mår man bra av. Det åskar som tusan här och man är lite skraj för åska när man jobbar för vi har så mycket elektronik här.

Helgen som gick firade Micke och jag
Vi har varit tillsammans i 10 år och Micke hade hittat på en överraskning. Jag älskar överraskningar och att få bli bortskämd och tack och lov har jag hittat en man som skämmer bort mig!

Överraskningen var en hotellhelg i Lidköping!

Ett besök på Rörstands Outlet

och Rörstands museum.

Vi avslutade första kvällen men förmodligen världens godaste Hamburgare på Josefs

hamburgaren var till och med så god att det var helt okej att det visades fotboll på 4 st stora bildskärmar.

och en Queens efter maten
Vi bodde på Lidköpings Stadshotell. Ett mörkt och murrigt men mysigt hotell.

Hotellet hade en nattkludd som gjorde att jag endast fick ihop 3 timmar sömn natten till lördag. Personalen var dock så vänliga att vi fick byta rum till nästa natt och de bjöd även på övernattningen för den sömnlösa natten.

På lördagen besökte vi Läckö Slott. Vi gick en guidadtur.

Det var verkligen jätteintressant.

Detta var den privata matsalen i slottet.

Efter besöket på Läckö åkte vi till Spiken fiskahamn och käkade lunch

Det var väldigt mysig där. Vi provade laxpizza som verkligen var godare än det låter.

Lidköping var en väldigt fin stad

Torget

På Läckö köpte jag en linneduk och på Rörstand outlet blev det lite till min servis.

Det har helt enkelt varit en toppen helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar