Semestervecka, midsommar och gösfiske

Min första semester vecka lider mot sitt slut. Nu kör jag jobb i 3 veckor innan det blir semester igen. Jag inleder med två veckor heltid. Det kommer bli intensivt och väldigt ovant för mig. Jag har i alla fall förberett så att barnen ska ha något att göra och att det finns mat åt dem.       

En annan som har två intensiva veckor framför sig är min lilla Lollo som i morgon börjar intensivkursen i Karlstad för att ta körkort. Det kommer gå så bra för henne men hon är jättenervös och det förstår jag, för det var man ju själv! 
Min fina Lollo <3 

Den här veckan har jag vilat och funderat vad jag vill göra. Det är dags att sätta upp nya mål med min träning. Jag har uppnått väldigt mycket mer än jag kunnat tro när jag började träna för lite mer än tre år sedan. Det är dags att både summera och fundera vad och varför jag tränar. Det viktigaste är att träna för att bygga upp kroppen. Helt självklart kanske ni tycker men faktum är att allt för många tränar och drar på sig skador. Tränar ändå och sliter och går sönder. Jag ska träna för att hålla och efter mina förutsättningar. Samtidigt så behöver jag utmaningar. Att springa en halvmara är en dröm som är under bearbetningsfasen. Löpning är hårt för kroppen men jag vet att det går om jag ger mig fan på det. 

Ett mål har jag redan satt upp och det är att jag ska cykla Halvvättern nästa år. Det blir troligen helan också nästa år men det har jag inte bestämt till 100% än. Campingplatsen är i alla fall bokad åt mig för hela Vätternveckan nere i Motala. 

Det är verkligen viktigt med återhämtning efter en stor prestation. Jag är verkligen inte 25 år längre, i och för sig är jag ju i bättre form nu än jag var när jag var 25 men hur som helst så kräver förtioåriga sportande tanter mer återhämtning än tjugofemåringar. Så det var ett klokt beslut av mig att ta semester en hel vecka efter Vätternrundan. 

Så jag har mest bara vilat och gjort roliga saker den här veckan. Inte haft några förpliktelser. Mer än att jag i tisdags tog jag med mig Lollo och åkte till Jönköping och hämtade Emil, en kompis och kussarna efter Dreamhack. 
Trötta och illaluktande brukar de vara och så var det även denna gång. Emil hade sovit mer än vanligt i alla fall. Vi stannade i Mullsjö och åt lunch och efter det sov de gott hela vägen hem. 

Sommarlovet är långt har Linnéa redan konstaterat. Hon blir lite rastlös och vet inte riktigt vad hon ska hitta på att göra. 
Hon har inte så mycket tålamod heller. Fast det är mycket bättre nu än när hon var liten. Vi satt faktiskt nästan en hel kväll och gjorde pärlplattor här om dagen. 

Jag har också passat på att umgås med mina favorittjejer den här veckan. 
Ellie bebis kan sitta nu och det dröjer inte länge innan hon kryper. Jag var barnvakt en stund här om dagen. Det enda Ellie inte är bra på är att sova
Hon är så nyfiken och ska vara med och se allt omkring sig. Fast 45 minuter fick Lollo och jag henne i alla fall att sova när vi promenerade på kanalbanken. Sessan Lizettes katt följde troget med hela promenaden. 

Trotts att jag är totalt ointresserad av fotboll så har det inte kunnat undgå mig att det är EM. Min stackars man kan inte se Sveriges matcher när han är i Norge vilket han är väldigt ledsen för. 
Men så fick jag en skit bra idé. En laptop med Webcam framför TV:n så kunde han ju se lite i alla fall. Idén var ju skitbra men uppkopplingen var tyvärr dålig. Jag tycker det såg väldigt roligt ut!   

Varje år brukar vi ha en stor midsommarfest tillsammans med våra nära och kära. Förberedelserna är många. Lekar ska fixas och mat ska handlas
Linnéa river inredningen på COOP :) vet inte riktigt hur hon lyckas men är det någon som lyckas med detta så är det just Linnéa
I år kokade jag 74 ägg. 
Vi var några färre i år än vi brukar men vi var i alla fall 28 st! Jag tycker det är så himla roligt att ordna och fixa detta. 
Det var en hel kul kväll med lekar, mat och bärnboll. Det kom dock ett helt gäng objudna gäster också som gjorde att det inte gick att sitta ute på kvällen. Dessa jäkla knott! 
Våra fina vänner från Ludvika <3
Lillasyster <3
Varma barn svalkade sig i poolen efter brännbollen. 

Ärligt talat så brukar jag vara kopiös bakfull på midsommardagen. De brukar vara den dagen på året då jag ligger utslagen hela dagen. För mig brukar inte midsommarfesten sluta förrän fram mot fem, sex på morgonen men jag tror jag börjar bli gammal. För jag orkar inte det längre och det är inte riktigt värt det heller. Så redan klockan ett sov jag och vaknade därför både pigg och fräsch igår morse. 

Micke och jag åkte till stan. Jag skulle handla saker till husbilen igen. Micke undrade om vi ev skulle försöka bygga ut bilen för att få plats med alla saker som jag ska ha med mig. Ja jag måste säga att det är en hel del grejer man behöver och i en husbil finns inte så värst mycket förvaringsutrymmen men jag tänker praktiskt. Igår köpte jag ett förtält som jag trodde skulle passa i den befintliga skenan på väggen men NEJ det gör den inte så nu måste jag köpa skenor också! Sen köpte jag en madrass som jag ska sova på i bilen, den var kanske onödigt dyr men om man ska vara ute en lite längre tid är ju det en förutsättning att man sover bra.

Det är delar av mina skattepengar jag shoppar för. 

Jag kostade på mig och Micke en varsin ny kudde också en Wellpur!! Den har jag sovit på i natt och den var helt underbar att sova på! 

Det har faktiskt varit väldigt mycket för både mig och Micke se sista veckorna, skolavslutning, Vättern, Micke har bytt jobb, Trollingtävling för Micke och golf. Jag har varit så fokuserad på cyklingen att det nästan inte existerat något annat. Jag har lagt mycket tid på att övningsköra med Louise också. Det var ganska längesen som vi hade tid för varandra bara han och jag. Så igår tog vi oss en hel dag. 

En tur med båten på Östersjön med sol och fiske! 

Veckert!

Rogivande! 

Personbästa på Gös för mig. Micke tycker inte att man fiskar i klänning men jag tror faktiskt inte att fiskarna bryr sig om hur jag är klädd och jag fick ju faktiskt fisk trotts klänning och allt. Jäkligt stolt blir man i alla fall och det kommer bli en väldigt god middag idag. 

Man måste ha med godsaker när man fiskar tycker jag! Picknickmaten är halva fisket! 

Som sagt vi behövde detta och det var jätteroligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar