Sommarlov, hönsmamma och startbeviset.

Nu är det sommarlov! Emil slutade redan i tisdag. Louise gjorde sista dagen på torsdagen. Gustav och Linnéa slutade i fredags. 
Jag och mina "små" de är inte så små längre det kommer snart växt i fatt mig de också! Efter fredagens avslutning i Bollhallen gick vi hem och åt hallontårta tillsammans med Lizette och mormor som också kom ner och var med på avslutningen.
Ellie vad också med på skolavslutningen i jordgubbshatt och allt. 

Det är alltid fullt ös innan avslutningen, kläder ska fixas och barnen ska klippas. 
Även mamman fick lite ny färg i håret. 

Eftersom jag inte våga släppa Linnéa till badplatsen själv så kommer jag få sitta där mycket i sommar med min baddrottning. Hon är 12 år och hennes kompisar får gå själv men hennes kompisar har å andra siden inte ADHD så det är en viss skillnad faktiskt. 
Vet ingen som älskar att bada så mycket som Linnéa.

Om en vecka vid den här tiden hoppas jag att jag är i mål och sover vid den här tiden. Man ska ju vara ärlig så jag kan erkänna att jag har en ångest inför detta. Jag mår faktiskt inte alls speciellt bra. Jag vet inte varför för skulle jag behöva bryta så är det ju för att jag måste göra det. Då kommer det finnas en orsak. Det är inte alls säkert att kroppen håller 30 mil. Men jag hoppas och jag vill. Jag har tränat för detta och det är mitt mål. 
Samtidigt är jag skitskraj och förväntansfull på samma gång. Den sista veckan har jag haft min cykel inlämnad på service. När jag står på startlinjen klockan 23:54 på fredagkväll kommer jag ha lite drygt 50 mil i benen. Jag hade planerat att få ihop det dubbla men det gick inte. Jag är nervös men jag ska göra mitt bästa mer kan man inte göra. Jag är väldigt glad att jag har Gudrun med mig på turen. Hon har cyklat förut och har massa rutin!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar