Sommar, cykel och förtält!

Visst ska man vila när man har semester men det är väldigt mycket annat som jag vill hinna med också. Som att umgås med med de mina. Jag vet inte varför man inte avsätter tid oftare än man gör. Det är som att när livet rullar på är man väldigt inrutad i vad man avsätter tid för. Jag tror det är så för alla så jag tror inte jag på något sätt är unik. Sen tror jag att det flesta precis som jag försöker hinna med allt när det är semester. 
'
En av mina lediga dagar har jag tillbringat med den här bruden. Min fina lillasyster och hennes barn. Det blev bad vid Talludden, glass fika, prat och skratt!  

Jag har också prioriterat att få träna precis så mycket jag vill. Det är underbart att ha tid över till sånt här!
Kroppen känns väldigt bra just nu, stark och frisk! Rekordtid på min standardrunda! Det konstiga är att jag bara cyklade. Jag försökte inte slå något rekord för när jag gör det lyckas jag aldrig! Jag hade inte ens koll på klockan så ni kan ju gissa hur förvånad jag blev! Hela 4 minuter bättre är den här tiden än min senast bästa. 

Våra fina vänner från Ludvika har varit på besök!
Det blev en båttur i vackra Bergslagskanalen! Livet när det är som bäst, sol, bad, båt och glass! 

På onsdag ska jag, Micke och Linnéa åka på en Roadtripp med husbilen. Turen kommer gå norr över och nu har jag ett förtält också!

Hur svårt kan det vara att få ett förtält att passa på husbilen? För mig och Micke har det varit typ omöjligt. Efter att letat land och rike runt, hittade Micke skenor att fästa tältet med i Norge. Sen var husbilen för hög eller möjligen tältet gör kort. Sen var kvittot på tältet som inte passade borta. När världens trevligaste tjej på Kundtjänst på Biltema erbjöd sig att leta i deras kassasystem efter mitt kvitto. Fast då Lyckades jag hitta kvittot och fick byta till ett tält som passade. Nu sitter skenorna där de ska och tältet passar! Men detta har tagit en hel månad från att jag köpte tältet första gången!

Efter allt krångel med tältet kom den här tjejen på besök och då kan allt krångla för man blir lycklig i hela hjärtat ändå!
Älskade lilla unge! 

Idag den 26 juli har jag och Micke varit förlovade i 9 år
Det firade vi genom att öppna vinflaskan som Emil köpte åt oss i Slovakien! 

Nej nu är det verkligen på tiden att sova i morgon bär det av norr över på semester. Jag har packat husbilen hela dagen idag och jag är inte helt färdig men nu är det faktiskt bara några små grejer som ska med!

Mina stora barn ska vara själva en hel vecka och jag har gjort massa förberedelser för det. Jag har gjort ett schema för disk och städ, jag har lagat mat och fixat så både mamma och Lizette kommer ner och tittar till dem lite då och då. Jag tror faktiskt inte det är något problem för det är klart att den här hönsmamman är lite orolig ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar