Magnus födelsedag, styrka och årets första dopp

Om två timmar börjar jag mitt sista arbetspass innan jag går på 3½ veckors semester! Lite deprimerad blir jag av att se att vädret inte kommer blir något sommarväder precis. Fast vädret kan man inte göra något åt så vi kommer få göra det bästa av situationen helt enkelt. Att få vara hemma med mina barn och umgås med dem ska bli underbart!

Varje år sen Magnus gick bort har jag och barnen firat hans födelsedag med att gå ut och äta och sen åka till graven med blommor. I år var jag inte ledig på själva födelsedagen så vi åkte på torsdagen som var den enda dag som jag var ledig förra veckan.  
Förutom att de fick kinamat och sushi så lyckades jag muta mina barn med glass och dricka för att göra ett snabbt besök på IKEA
Jag skulle köpa den här mattan som varit slut i nästan ett halvår.  
Sen satte vi blommor på graven och pratade lite minnen. Barnen älskar när jag berättar historier om deras pappa. Det finns väldigt många och väldigt många man kan skratta år för han var lite galen ibland älskade Magnus. Han finns alltid med mig i allt jag gör. Jag saknar honom, hans skratt och hans livsglädje. Att han varit borta i 10 år går verkligen inte att fatta. Fast jag blir inte längre så ledsen när jag tänk på honom utan jag blir varm i hjärtat och att få berätta för barnen om honom känns väldigt bra för mig också. 

Som vanligt är det tvära kast här i bloggen från sorg till min passion: Min träning. 

Jag tror att jag har arbetat fram en plan. För tillfället är det att inte ha någon plan. Att träna det jag har lust med för dagen men att ändå träna. En sak som man kan tänka på med träning är just att man kan inte träna allt möjligt och förvänta sig ett resultat inom allt. Det är väldigt viktigt att tänka på att tränar man många olika saker går man liksom inte framåt på samma sätt som om man lägger all fokus på ett mål. Min tanke är att träna det jag känner för och tycker är roligast för dagen eller vad som passar bäst in i det kommande semesterlivet och att försöka få till 3 pass i veckan. För är det något som jag ser fram mot med semestern så är det att kunna träna och promenera. Långpromenader är bland det skönaste som finns och det ska jag ta mig tid till. 

Den här veckan har jag kört styrka tillsammans med Kia. 
Jag har lite ont i mina axlar, tyvärr så jag har mycket fokus på det när jag är på gymmet.  

Två pass har jag fått till 


och en cykeltur. Första efter Vätternrundan och det kändes kanon bra! 

Linnéa älskar att bada så jag hoppas det kan bli lite varmare så hon får bada mer min lilla trollunge. 

Jag trotsade vattentemperaturen och har i alla fall tagit årets första dopp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar