En mil, spöregn och våga göra

Idag skiner solen och jag ska försöka ta vara på detta. Det kan bli en cykeltur ikväll kanske för benen behöver vila från löpning ett par dagar till efter sista turen. 
Jag lyckades nämligen helt oplanerat och bara för att det kändes så bra klämma en hel mil i fredags. Jag sprang ända upp till vändplanen vid Nyttorp det är en stigning på i alla fall nästan 200 meter på 5 km, så jag lovar att benen är möra när man kommer upp. Utsikten är dock enorm! Det går betydlig fortare när man ska ner sen men jag måste faktiskt hålla emot för annars brinner det i mina benhinnor. Jag behöver träna på stigningar även om tanken är att gå upp för Kebnekaise och inte springa nästa sommar, så kommer den promenaden att kräva en del uthållighet. Det är ett av mina framtids mål. Ni ser de kommer till mig av sig självt eller som reklam på Facebook ibland också. haha. Jag frågade Gudde om hon ville hänga på och det ville hon. Kanske blir vi några fler det vet man aldrig men detta ska bli väldigt spännande.  

I torsdags åkte jag och mamma till min lilla sommarstuga och hämtade dels ett bord som hon skulle ha och den här soffan. 
Den ska stå i hallen sen när vi renoverat den, hallen alltså soffan ska nog få vara som den är. Magnus och jag ropade in den här soffan till vår första lägenhet 1994 för 70 kr. 

Jag envisas med att plocka smultron i regn den här sommaren.
sommarbild nummer 1
Sommarbild nummer 2 

Riktigt hur jag tänkte när jag inte tog någon jacka vet jag inte. Lollo och jag var så blöta och det regnade så mycket att hade vi haft shampoo med, så hade vi kunnat tvätta håret! 

På torsdag eftermiddag fick jag besök av den här tjejen. Hon gör mig glad ända in i hjärtat! 
Gullungen våran! Det är en bestämd liten dam kan jag säga. 

Svärmor ligger på sjukhuset i Karlstad. Hon har varit riktigt dålig men är bättre
Vi hälsade på henne i fredags och tog med henne ut så hon skulle få lite frisk luft. Det är skönt att det går åt rätt håll med henne! 

Min Micke är förmodligen en av de människor som lagar godas fisk i världen. Jag tror på riktigt faktiskt att det är så! 
Den här fisksoppan gjord på räkfond (hemgjord av räkskal), lax, räkor, grönsaker, saffran, vitvin, lök, vitlök och grädde är den godaste soppan som finns! Han har receptet i sitt huvud så bättre än så kan jag inte ge er det. 

Vi har inte köpt en sån men jag tror Gustav skulle kunna tänka sig en. 
Jag tror inte jag skulle våga prova. Fast det är nog väldigt bra balansträning. 

Våga prova på saker är något som jag bestämde mig för att göra för något år sedan. Eller jag bestämde mig för att jag av rädsla inte ska avstå från sånt som jag vill göra. Min Islandsresa var en sån sak. Ända sen min farmor var på Island när jag var 8 år har jag velat åka dit. Jag trotsade min rädsla för att åka själv och åkte. Jag fixade det och kom hem igen och växte som människa. Så vill jag leva mitt liv. 

Att våga prova på golf kan kanske inte jämföras med att åka till Island ensam men att inte prova saker för att man är rädd att misslyckas sån vill inte jag vara. Jag följde i alla fall med min make till golfbanan igår. 
Jag kommer inte bli någon ny Tiger Woods men jag kanske följer med honom fler gånger faktiskt. Det var väldigt svårt men himla roligt. 

Nej nu är det dags att få upp mina troll. De har helt vänt på dygnet den här sommaren. Halv ett i natt när jag var på toa satt Linnéa och kollade film. Jag sa till henne att hon skulle lägga sig och det gjorde hon då. Problemet är ju att jag kan ju inte vara vaken på nätterna och ha koll att de sover. Jag måste ju sova på nätterna om jag ska orka med livet och barnen på dagarna och trollungarna mina är så stora nu att de överlever även om de vänt på dygnet.

Men nu har mamman tröttnat på att vänta på trollen. Igår kom Pokémon go till Sverige och jag laddade ner det. 

Så nu ska Lollo, Ninni och jag leta Pokémons hur barnsligt det än låter så är det faktiskt väldigt kul plus att man får en hel massa promenader. Lollo har gått nästan 8 km om dagen sen hon laddade ner spelet i onsdags! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar