Semester, vänner och Pokémon go

Nu har jag semester!!! 

Det ska bli så skönt men det var lite vemodigt igår när jag åkte från jobbet, tre veckor utan alla stôllerier på COOP och våra underbara kunder. 

Jag önskar verkligen vädret kunde bättra på sig lite för inte nog med att det regnar, det är skitkallt också.


Fast man får hitta på saker ändå och ibland kanske till och med trotsa regnet. För man blir ju tokig av att sitta inne. I måndags efter jobbet kom min kompis Therése på besök. Hon bor i Linköping så det blir inte så ofta som vi ses. Vi har känt varandra i 36 år, fast just då för 36 år sen avskydde jag henne för hon vägrade att åka ner för rutschkanan. Tiden förändras helt klart. :) 
Förutom att vi drack bubbelvin, åt päron, mögelost och tapenade så pratade vi till klockan var halvtvå. Så himla mysig och trevlig kväll att jag inte ens hann ta några kort. 

I tisdags var jag ledig och den dagen spenderade jag också tillsammans med Therése. Vi tog med våra barn till skogen för att plocka lite svamp och smultron Plus lite picknick.Jag hade gjort en stor pastasallad som de flesta barn älskar. 

  • Pastahjul
  • köttbullar
  • korvbitar
  • majs
  • gurka
  • tomat  
Till det gör man en dressing av Sweetchilsås och Creme Fraiche 

Vädret var totalt emot oss! 

Så det fick bli picknick hemma i mitt kök istället. 

Framåt eftermiddag drog regnet bort och lite 

Smultron kunde vi plocka

Vad Linnéa plockat och ätit kan ni kanske gissa. Lite svamp fick vi tag i också så man kan ju säga att det blev bra tillslut i alla fall. 

Astrid gillade vår lekpark här. 

En helt mysig dag, som jag avslutade med en löptur.

Jag kan springa har jag kommit på, om jag springer sakta och med små kliv. Jag vill ju prestera och springa fortare men jag har kommit fram till att det är bättre att kunna springa över huvud taget än att inte kunna springa alls och syftet är ju så klart att vara smärtfri när man tränar. Jag har dragit på mig allt för många skador i min iver att prestera just med löpningen. 

Idag har Lollo laddat ner ett spel som heter Pokémon GO, det har inte släppts i Sverige än men hon kunde inte vänta och har hämtat hem det från en sida i USA.

Så nu i kväll har vi letat Pokémons. Det verkar jättekul så när det kommer till Sverige ska jag ladda ner det! Ibland är det tur att man har barn så man kan få vara så här barnslig och jaga Pokémons!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar