Bonusmormor, julklapps servis och träningsåret 2015

Vad var det bästa som hände under 2015 frågade jag Micke igår. Utan att tveka är Ellie det bästa som hänt 2015 var jag och morfar Micke helt överens om. Men hon höll oss på sträckbänken länge och inte förrän den 30 december föddes hon. 
Hon är nog nästan det sötaste jag sett! Tänk att jag får vara bonusmormor till denna lilla krabat <3 Igår fick jag träffa henne för första gången. Lizette fick kämpa så länge innan hon kom till världen och att vara bredvid och inget kunna göra mer än att vänta är nog det värsta jag varit med om. Jag sov inte på flera nätter. Så när jag fick krama om min Lizette igår kunde jag inte hålla tårarna tillbaka hon har varit så duktig och jag är så stolt över henne! 

Jag och mina tjejer har varit på mellandagsrea 
Jag köpte delar till min servis för precis alla mina julklappspengar
 
Så nu fattas det inte så många delar. Några fler assietter vill jag ha. Sen önskar jag ju mig de lite dyrare sakerna som stora skålen och ugnsformen men det får bli längre fram. 

December har inte varit någon bra månad för mig ärligt talat har jag mått skit. Jag har varit sjuk och jul och julstressen både på jobbet och hemma har tagit väldigt på mig i år. Jag blir olycklig av att inte kunna träna men jag har inte haft något val. Jag måste ibland fatta att kroppen måste vila, att jag inte är någon elitidrottare. Alltså det är klart jag både vet och fattar dem men jag har sjukt höga krav på vad jag ska prestera och kunna göra och så är jag liksom aldrig nöjd någon gång. Utan har suttit här och deppat över att jag är ganska så värdelös för att jag inte orkar träna just nu. Summerar jag 2015 som träningsår har jag gjort fantastiska prestationer, för att vara jag! 
Halv Vättern, Halv Vansbro och Lidinöhalvan Så mycket som jag tränat i år har jag aldrig tränat. Jag har också tagit 90 kg i marklyft! Jag har faktiskt haft ett sjuktbra år som jag ska vara stolt över inte sitta och deppa för att jag är sjuk just nu!  

Jag är mycket bättre man jag har inte kommit igång med träningen än. Idag föll i alla fall massa snö vilket är förutsättningen för att jag ska kunna åka skidor och hinna få så många mil i benen som möjlig innan Halv Vasan!
I dag blev det i alla fall en långpromenad och det kändes så bra! Med styrkebyrån poden i mina öron blev den 1½ timma ute.

Igår firade vi in det nya året för oss själva. Micke och jag är faktiskt jäkligt bra i köket när vi samarbetar. Klockan 19 var oxfilén inte helt tinad än men som sagt samarbete och ett jäkla tempo stod det en trerätters middag på borden klockan 20:15  

Förrätt skagentoast med räkor, krabba och musslor
Varmrätt helstek oxfilé med hasselbackspotatis, sallad och vitlökbröd med parmesan. 
Efterrätt blev Kolaglass men mandel 
Sen skålade vi in tolvslagen och kramades som sig bör! 

Kollade på raketer 

Minns faktiskt inte när jag var så trött en nyårsafton förut så redan klockan halv ett sov jag!

2016 kommer bli ett bra år hoppas jag. Vi har i alla fall massa roligt att se fram mot. Att få följa Ellies första år ser jag mycket fram mot. Louise fyller 18 år och ska ta körkort. Jag fyller 40 år även om det inte är förrän i december. Det kommer en sommar med massa spännande förhoppningsvis massa turer med båten. Sen ska jag cykla Vätternrundan. Fast först är det Halv Vasan som jag ser fram mot med lite blandade känslor! Mycket rolig med andra ord! 

Önskar er alla god fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar