Måndag, vårruset och en lake

Två måndagar i månaden börjar jag 15 och efter att ha jobbat långhelg så måste jag säga att det är väldigt skönt. Jag burkar lägga mig igen när barnen gått till skolan och bara sova tills jag själv vaknar. Det är verkligen behövligt ibland. 

Jag fick totalt ihop 25.5 km förra veckan på skidor.

Jag tänker vara nöjd med det! Igår när jag åkte var det en väldigt behaglig temperatur. Men fan vad ont jag får i mitt bäckenben, men tack och lov går det ofta över efter 5-6 km så det hoppas jag det ska göra även på Halvvasan. Cina har bokat övernattning med frukost till den stora dagen. Det närmar sig :)

Gravidbältet som jag lånade av Lizette tror jag faktiskt hjälpte lite när jag spände åt det ordentligt. 

Nu har jag anmält mig till vårruset! Det var med det allt började. I mars är det 3 år sen jag började träna och mitt första mål var att klara av att springa 5 km och springa vårruset. 

Så fort ljuset kommer tillbaka blir allt lättare och redan nu känner jag att jag lämnat vinterns nedstämdhet och mörkret bakom mig. Allt känns lättare nu. Livet måste ha sina upp och ner gångar. Svackorna är en del av livet precis som uppgångarna. Fast jag önskar ju att man hade lite lättare för att ta svackorna med ro när de infinner sig bara. 

Micke var ute på Värnen och fiskade igår. Han kom hem med den här fulingen! 

Det är länge sen jag åt lake en av de godaste fiskar som finns faktiskt, gös är också gott men detta är mumma det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar