Vinter, isbjörnar och skidåkning

Jag stirrar hela tiden på termometern just nu, kryper det upp över -15°C ska jag ta en tur på elljusspåret! Det verkar segt tyvärr :(
Många plågas av kylan som vi har just nu men jag är ganska så säker på att jag var isbjörn i mitt förra liv.

Anledningen till att jag tror det är kanske inte mest för att jag inte upplever kylan som jobbigt, utan det faktum att jag lider något fruktansvärt av värme. Blir det över 30°C ute på sommaren mår jag dåligt, min mage fungerar inte och jag kan inte vistas utomhus. Eftersom jag dessutom saknar pigment så tål jag heller inte solen speciellt bra. Fast med det säger jag inte att inte även jag längtar efter sommaren för jag älskar den jag också! 


Skillnaden på mig och min syster om jag ska ta ett exempel är jättestor. Hon får sprickor i händerna, torra läppar och ont i hela kroppen. Att som jag, ge mig ut och åka skidor och vara utomhus i -15°C tror jag är helt otänkbart för henne. Ja jag njuter kanske inte av skidturen när det är så där jäkla kallt men det går. Mitt enda problem med kylan är min astma och jag måste ha en halsduk att andas genom när jag tränar. Jag funderar på att investera i en sån där mask som proffsen har, fast man ser ju jäkligt fånig ut. Fast hellre fånig än astmatisk så klart.   

Jag var i väg en sväng i lördags 11,5 km fick jag ihop. Då var det "bara" -13°C ute. Det går som sagt inte fort men jag tycker själv att det går så mycket bättre. Jag har blivit mycket modigare och börjar äntligen hitta balansen!
Elljusspåret bjöd på fina spår. Jag åker och lyssnar på ljudbok, det tycker jag är väldigt skönt faktiskt. 

Facebook håller koll på vad man delade just den här dagen alla år tillbaka man haft Facebook och jag tycker funktionen är jätterolig. Jag kollar den varje dag.

2008 delade jag den här bilden på Micke och Linnéa.
Båda tror jag njöt ganska mycket av de här stunderna. Än idag finns det ingen som kan få Linnéa så lugn som Micke. De ligger inte så här längre, Linnéa är väldigt mycket längre idag! Fast tryggheten och lugnet hos Micke känner hon fortfarande. 

Nej nu visar termometern faktiskt -15°C så jag ska göra ett försök. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar