Småbarn, tonåringar och bokad resa till London

Den här hade min Emil lagt i sin logg på facebook <3 
Då blev hans mamma rörd till tårar! Jag är så stolt över mina barn. Det är så klart varje mamma. Jag älskar att få vara just deras mamma. Alla åldrar har sin charm så klart och man kan ju inte säga annat än att småbarns tiden hade sin. 
Gammelmormor och Ellie
Den här lilla tjejen har krupit rakt in i hjärtat på oss alla. När jag tänker tillbaka så tänker jag på hur annorlunda livet är nu. Jag tänker på alla stressade småbarns föräldrar och tänker på hur stressad jag själv var. Stressen kommer från att man försöker få ihop vardagen och dess utom lägger man ofta på sig höga krav om att träna, vara med på barnen alla aktiviteter, ha snyggt hemma och sen se snygg ut. Jag har i alla fall ett råd till alla småbarns föräldrar. Din tid kommer. Släpp det som gör det stressad, för du hinner med det sen! När barnen blir tonåringar behövs man på ett annat sätt. Jag älskar det sättet faktiskt. Jag var ingen sån där lek mamma. Jag tyckte det var sjukt tråkigt att leka med barnen. Vara ute och åka pulka eller gå på promenader gillade jag. Jag berätta sagor för dem som jag själv hittade på och spelade teater för dem med mjukis djuren men lekar gillade jag inte. Idag kan vi prata i flera timmar om allt möjligt. Igår hade Gustav och jag en lång diskussion om vårt rättssamhälle. Linnéa älskar att prata om historia och Louise berättade om sitt projekt som hon också genomförde igår.   
Det ska bli en film när hon bakar. Det är ett skolprojekt

Jag jobbade extra några timmar igår. När jag kom hem tog jag med mig Linnéa till blomsteraffären och köpte lite blommor.  
Vi pysslade ihop det här fatet som kändes lite vårlikt och fint i köket. Ja för vår är det ju nästan. På bara några dagar försvann all snö. Igår var det ju +5°C ute. Skidspåren har töat bort :( Så jag tänkte att jag skulle ta en tur till gymmet. Fast det är konditionsträning jag måste lägga fokus på även om det är roligare och bra att gymma. 
Det fick helt enkelt bli en löptur. Tog bara 4 km eftersom det var längesen jag sprang och för att inte överanstränga mina höfter och fötter. Valet var att springa asfalt igår. Jag är väldigt nöjd med den turen och känner att jag i alla fall inte tappat något i from under vintern. Fast jag har ju inte lagat på latsidan utan jag har ju tränat annat så jag borde faktiskt inte ha tappat heller. 

Igår bokade jag min och Lollos resa!
I mars bär det av på en Weekend till London bara hon och jag! Det ska bli fantastiskt roligt tycker jag! Hennes 18 års present från mig och Micke! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar