Julafton, juldagen och annandagen

Årets julkort! 

När jag skulle plocka upp glittret och ljuset till granen såg det som vanligt ut så här i lådan. 

Jag bannar mig varje år för att jag gör så. Varför lägger jag allt i en trulls? I år ska jag försöka tänka på det. Fast förmodligen kommer de se lika ut näsa år.  

Årets julgran är en av de finast vi haft tycker jag. 

På självaste julafton startade jag och syster med att spendera några timmar på Coopan så alla som är lika glömska som mig ska få en chans att handla ända in i det sista. 

Men klockan 13 stängde vi portarna och jag Micke och barnen åkte till farmor i Pardis. Efter att ha delat ut alla julklappar här hemma. 
Micke och jag fick den här bilden av Louise, Micke och jag i mangaversion vår bröllopsbild. Jag ska rama in den och ha den på väggen.

Jag firade min 21 jul hos farmor och att hon orkar är fantastiskt. Hon fyller 87 år i februari. Men så länge hon orkar och vill att vi ska komma kommer vi att åka dit. Det är viktigt för både barnen och henne! 

På juldagen är det fullt upp i mitt hem. Då bjuder Micke och jag de våra på julmiddag. Vi gick upp tidigt för det är massa saker att fixa. Det är mycket jobb men mysigt också. 

Micke är bästa sällskapet i köket. Jag älskar att laga mat med honom. Inte bara för att han har en väldigt bra struktur och när jag lagar med med honom blir det aldrig ett sånt där kökskaos som jag alltid orsaker när jag lagar maten själv. Han diskar efter mig och plockar undan, plus att det är väldigt trevlig att umgås med honom också! 

Klockan tolv kom mamma och Muffe och anslöt sig i matlagningen. Mammas årliga uppgift är att göra omeletter ingen kan göra räkstuvning som min mamma <3 

Klockan 14 serverades middagen vi blev 14 stycken i år

Lax, skinka, rullsylta, sillsallad, inlagd sill, ägghalvor, rödbetssallad, köttbullar, prinskorv, Norsk Julribbe, surkål och omelett. 

Zätts bebis vill fortfarande inte komma.  

Annandagen var vi i år hos syster Sandra. Vi brukar äta pizza på annandagen och vara hemma hos mig men jag jobbade även på annandagen så vi var hos Sandra i år. 

Det är enda dagen under julen som jag och alla mina systrar ses. Det är så himla mysigt tycker jag! Det är det bästa som finns mina systrar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar