Dagen för jul

Grannen står i vardagsrummet och hänger ut sig. 

Barnen ska få klä den sen i eftermiddag. I morgon är det julafton. 
Försmak av julen! 

Jag köpte en extra rullsylta bara för att det är så himla gott! 

Dagarna före jul är alltid så stressiga och det spelar nog ingen roll hur mycket jag gör och förbereder så är jag själv aldrig riktigt nöjd med min insats. Jag vill att det ska vara perfekt när det är julafton och Micke försöker övertyga mig om att det blir jul i alla fall. 

Alla paket är inslagna i alla fall och det mesta är förberett. Ända sen jag blev sjuk i början av december har jag legat efter med julstöket. Det har varit mycket på jobbet och jag har inte alls känt mig som jag ska. Jag känner igen symptomen det kallas stress. Jag får yrsel, koncentrationssvårigheter och minnet fungerar inte som det ska. Jag vet att när det blir så måste jag bromsa men så är det jul och hur bromsar man då. 

Så skulle jag lägga in sill här om dagen och får totalt hjärnsläpp!

Jag hällde sillagen kokhet på sillen. Det var bara att kasta allt sen! Det fanns liksom inga sillbitar kvar utan de hade löst upp sig! Jag har lagt in sill till jul i 20 år så jag vet att lagen ska svala men tydligen var det helt borta! 

Efter detta missöde fick Micke ansvara för köttbullarna!

Så nu är de också rullade, stekta och klara!

Micke och jag har köpt oss en varsin tidig julklapp! 

Det är så enkelt att byta telefon från en iPhone till en nyare iPhone men det är nästan så att känslan av ny telefon uteblir men allt krångel uteblir ju också! 

Vi väntar och väntar men Zätts bebis tycker om att vara inne i magen! 

Hon börjar blir trött på detta nu! 

Igår var barnen och handlade julklappar. Micke och jag gick och fikade undertiden. 

Jag fick pengar när jag fyllde år och för dem köpte jag två nya stenar till mitt pandora. De olivgröna är nya! 

Barnen har jullov så nu! Så himla skönt! 

Så mitt i all julstress har vi i alla fall hittat stunder av lugn. Kortspel på kvällen 7:an med hela familjen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar