Fiske, cykling och startbevis

Livet handlar om att prioritera det man tycker är viktigt, att lägga energi och tid på det man vill. Tyvärr så är det inte alltid så lätt för i livet ingår en massa måsten. En del av dessa måsten har man skapat själv och man kan ibland ställa sig motfrågan MÅSTE jag verkligen göra detta och vad händer om jag inte gör det. Jag jobbar till 19 när jag jobbar och även om jag ser att mitt hem skulle behöva städas så är det ju inte helt nödvändigt att göra det just nu när jag är trött och sliten. Däremot kan jag inte prioritera bort dagens middag för då blir trollen jäkligt ledsna på sin mamma. Fast det blev faktiskt städat också här igår kväll också. Jag frågade trollen om vi kunde ta ett varsitt rum här nere och på 20 minuter var då hela nedre våningen undanplockad och dammsugen! Jag har duktiga och snälla barn jag :)
Micke och jag var lediga torsdag och fredag på torsdag kväll åkte vi till Skärjen och fiskade. Ro för skälen, eller jag vet inte men Micke älskar att fiska och jag tycker nog att det är bland det långtråkig som finns. Jag inser att hur vackert det än är så är inte att sitta still min grej riktigt. Sen ser vi på fiska på helt olika sätt. För mig är fiske att ha med sig fika och på vinter ska man tända en eld och gilla. Fisket är bara en liten del i utflykten för Micke är fisket utflykten. Har man inget fika blir det ju så tråkigt att man dör faktiskt. Micke säger att jag behöver ta det lugnt och bara sitta och njuta... mmm han kanske har rätt men det kommer krävas övning och mycket fika!! :)

Emil och Jonte har lanat i helgen! 

Detta är ett fenomen som jag aldrig kommer förstå mig på. Men så är jag inte 15 år heller kanske. 

I lördags efter jobbet blev det en cykeltur igen, sista turen innan Tjejvättern. Jag fick sällskap av lillasyster halva turen. 

Nu börjar jag så smått få lite pirr i magen, detta ska bli så himla roligt. 
Idag har jag skrivit ut mitt startbevis och då blev jag ännu pirrigare faktiskt! 

Vilket väder vi har, de är ju sommar! 

Linnéa håller på att lära sig simma hon är envis och kämpar på jätte bra! 

I söndags gjorde jag något som jag inte gjort på väldigt länge. Jag var ute och sprang. Det fick bli långsamt och försiktigt. 

Det gick bra, fick lite ont men det funkade. Nu gäller det att INTE springa längre, inte fortare och inte oftare. Jag måste hålla mig till rehab-planen. Korta sträckor en gång i veckan. För att få ut max av så valde jag att springa i uppförsbacke! 

Nej nu är det dags att få på sig arbetskläderna och dra till Coopan.

Vet ni vad jag och min syster fick av en kund igår? Biljetter till en Ålandskryssning och vet ni varför? För att vi är de bästa kassörskorna som finns sa han. Är inte det topp betyg va? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar