Midsommar!

Det känns alltid lite tomt och vemodigt när vi passerat midsommar. Det är så sjukt intensivt att anordna vår midsommarfest. Det ska handlas, planeras, fixas och trixas. Lekar ska förberedas och till det är det ofta ganska mycket att fixa med. Fast jag skulle ju inte göra det om det inte vore för att det vore så himla roligt. I år blev vi 47 stycken.
På morgonen kokade jag 60 ägg och 15 kg potatis. Micke och Urban körde möbler som vi lånat ihop. Lollo hjälpte mig att skala alla ägg. De andra trollen städade och hjälpte till så gott de kunde

Runt tre tiden kom det första gästerna. Det är Dala-folket som brukar vara först. De ska ju packa in lite sängkläder och sån också.

Trädgården är full

Muffe
Malin

Lizette och Ia

Skaka rumpan lek


Edvin, Elis och Gustav

Astrid och Therése
Finaste tjejerna
Rosie
Sandra och jag djupt konsentrerade
Men pappa och Gudde vann
Ballans
Bit ett bett

På kvällen spelade vi brännboll innan knotten föste in oss. Det blev kanske lite trångt men det går att vara 47 stycken inomhus också om man vill. 

Förra året när Micke och jag gifte oss fick en en flaska Champagne av pappa och Gudde. Den hade vi bestämt att vi skulle öppna på ett års dagen så när klockan slog tolv och det blev den 21 juni så öppnade vi flaskan och skålade med pappa, Gudde, Malin och Henric!

Jag kan bara konstatera att jag har väldens bästa vänner och ett helt underbart liv! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar