5 km, Sveafallen och jättegrytor

I fredags var det två veckor sen jag fick kortisonsprutan i höften och träningsvilan är slut. Nu ska jag vara helt bra.............. ööö nej så bra är det inte men det är otroligt mycket bättre

Sprang 5 km för första gången på evigheter och att göra det helt utan smärta var härligt. Nu fick jag slita var enda steg men lyckan över att kunna springa är total. Det gick långsamt men jag är super nöjd! 

14 dag in i min 100 dagars utmaning visar vågen -1,6 kg och jag mår kanon bra. Är pigg och magen är lugn. Igår åt vi tacos här och jag gjorde cheddarostchips enligt Malins recept. Det är jättegoda!

Igår gjorde familjen ett besök vid Sveafallen i Degerfors.   



Det finns jättegrytor som bildats när inlandsisen smält undan. 

Vädret var verkligen piss men Gustav och Ninni hittade ett regnskyd :)

Så här bildades jätte grytorna, en sten snurrade rund i en virvel av vattenströmmen och gröpte ur ett hål i berget. 

Det var en blöt familj som återvänd hem! 

2 kommentarer:

  1. Det är intressant att se jättegrytorna och att vandra runt där.
    Kanon att det gick bra med löpningen för dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så lycklig över att det går att springa även om det inte funkar 3 dagar i veckan som förut så är jag nöjd med 1 dag/veckan kram

      Radera