Svensson liv, ryggskott och gasolskräck

Igår jobbade Micke sin sista dag i Norge. Nu väntar ett helt nytt liv för oss, ett "Svensson" liv. Det ska bli så skönt att ha honom hemma. Fast vi är nog båda lite spända på hur det kommer att vara att ha en sån här vardag. Det är ju något som vi aldrig haft. Micke har jobbat i Norge i 20 år så detta är inget vi är vana om man säger så. En sak som han inte kommer sakna, är bilköerna i Oslo.
Igår tog det honom 3 timmar att ta sig ut ur staden. Jag är övertygad om att detta kommer bli väldigt bra för oss. Fast jag tror vi båda är lite rädda för att vi ska gå varandra på nerverna. Vi är ju båda vana vid ganska mycket egentid. Fast vi kommer ju inte gå uppe på varandra precis för vi kommer ju jobba båda två, sen är vi faktiskt väldigt bra på att prata med varandra. Vi har på de snart 11 år vi varit tillsammans faktiskt aldrig varit riktigt osams. Oeniga har vi varit och kompromissat har vi gjort men ovänner har vi faktiskt aldrig varit. 

På mitt nya jobb har vi bemanning även röda dagar men vi har inte full bemanning så jag idag har vi varit lediga både Micke och jag.

Micke fick ett växthus av mig i 50 års present. Vilket betyder att jag i och med det skaffat honom en massa mer jobb. Fast det syns på hela honom att han tycker det är kul. Trädgård är något som han är riktigt riktigt bra på min man. 

Hur kul Gustav tyckte det var att plantera blommor med mamma, det vet jag inte. Jag måste trotts det hitta på saker som får honom från sitt rum och datorn ibland. 

Jag har äntligen vågat köpa lite blommor. Det har ju varit så jäkla kallt så man har ju inte kunnat vara säker på om det ska bli något frost eller inte

Nu borde väll minus graderna hålla sig borta kan man tycka. 

När jag vaknade på söndag morgon hade jag lite ont i ländryggen efter den långa cykelturen på lördagen. Så lade jag mig ner på sängen och då hände något, det sa knak bak i ryggen. Jag förstod med tanke på hur intensivt ont det gjorde att jag drabbats av ett ryggskott. 👍👍

Nu har jag nog alla mina timmar i gymmet och alla min promenader att tack för att det inte blev värre än vad det blev. Jag har fortfarande ont 

och dagens träning på gymmet med lillasyster, bestod till 90% av rehabövningar för ryggen. Jag har tänkt vänta några dagar till innan jag kastar mig på cykeln igen. 

Det går framåt på nya jobbet och det är väldigt roligt. 

Visst har jag gjort en väldigt fin skrivbordsbakgrund? Nu är det inte så många dagar kvar till jag är helt själv. Jag har fått en väldigt bra introduktion så jag känner mig inte speciellt nervös. På många sätt ska det faktiskt bli väldigt skönt att jobba på egen hand. Sen ser jag fram mot en sån där fjantig sak som att få ställa dit mitt eget pennställ och inreda mitt kontor efter min smak. Det kommer inte bli någon enorm inredning precis men nya gardiner och några blommor ska jag dra dit i alla fall.  

Är det något som påverkar mitt humör så är det vädret. Nu när vi haft varmt och skönt så känner jag mig helt lycklig! Det fina vädret igår gjorde att jag vart så sugen på att grilla 
att grilla är inte min grej normalt sett. Jag har gasolskräck. Fast jag har fått lov att övervinna den, när jag köpte mig husbilen. Så igår tuffade jag till mig och grillade!! 👍👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar