Morgontrötta, promenader och intvättad tvätt

På måndag ska jag till min nya arbetsplats för första gången. Jag ska få mitt nya schema och hälsa på alla mina nya arbetskompisar och på tisdag börjar jag jobba! Jag ser väldigt mycket fram emot det här! 

Det finns två saker som oroar mig med mitt nya jobb. Jag kommer börja 06:30 vilket är gräsligt tidigt!! Å andra sidan slutar jag 15:30 vilket var typ halvdag på Coopan. Sist jag jobbade och började tidigt tyckte jag att det var en plåga men mitt liv såg lite annorlunda ut då. Jag hade småbarn som jag skulle lämna på dagis. Sen har jag faktiskt blivit morgonpigg med åren. När jag var yngre var jag totalt medvetslös på morgonen och min morgontrötthet har lilla Linnéa ärvt. Så det är mitt andra bekymmer. 
Nu har både Gustav och Linnéa sagt att de kommer att fixa sig i väg till skolan själva och då får jag lov att lita på det. Jag har informerat skolan om den stora förändringen så de vet. Fast jag ska inte måla fan på väggen. Troligen växer de med uppgiften, finns jag inte där och tjatar kanske de faktiskt går upp. 

Ingen kan i alla fall beskylla mig för att ha legat på latsidan den senaste veckan. Jag har utnyttjat det fina vädret maximalt.  
Kan ni gissa hur många promenerade kilometer jag fått ihop de senaste 6 dagarna? När jag räknade ihop det blev det visst 58,8 km inte illa alls, fast lite galet många kanske 😃. Ingen tvivlar på att promenader är det bästa jag veta va?

Den här snygga cykeldressen med samma märka som min cykel har jag fått av min man ❤️❤️ 
Med den på mig kommer cykeln gå av sig själv. 

Det var några dagar sen vi var på gymmet jag och syster men igår blev det en tur igen. Jag har fått övningar av sjukgymnasten som jag körde igenom.  
Sen köttade jag på med lite marklyft! Jag älskar känslan av att känna mig stark. Det är inte mycket som slår känslan när man varit på gymmet och lyft något tungt
Det skulle vara känslan av att ha all tvätt intvättad i så fall och det har jag nu! Det har inte hänt på 10 år. Tvätten är verkligen min never ending story.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar