Klarälvsbanan, favolunch och flyt i livet

Nu är det lördagkväll och klockan är halv nio i alla fall när jag börjar att skriva. Idag har jag syster Sandra och hennes Mikael cyklat Klarälvsbanan Hagfors--> Karlstad. Detta när nog en av Värmlands vackraste cykelbanor. 
Att kunna cykla nästan 9 mil utan trafik 👍👍 det är stort gilla på det! Dessutom cyklade jag bättre än vad jag brukar! Sandra och Mikael är bättre än mig och trotts att det gick fortare än det brukar för mig kände jag mig stark och pigg nästan hela tiden! Sen hade jag ju absolut bästa sällskapet ❤️❤️ 
Nu tycker jag att jag verkligen gjort mig förtjänt av ett glas bubbel. Detta är ett av de godast rosa bubblen enligt mig, har du inte provat så rekommenderar jag detta! 

Den här helgen är för mig en ledig helg. Jag kommer bara jobba var 4:e helg i fortsättningen, så det flesta helger kommer vara lediga. 

På mitt nya jobb har jag verkligen massor att lära, det går framåt i alla fall. En sak som jag är så himla glad för är att de har verkligen ingen skyldighet att ordna så jag får ledigt något alls i sommar. Ändå är det så snälla att jag fick ledigt vecka 24 (cykelveckan i Motala) och även en vecka till i sommaren! Micke som också börjar nytt jobb nu har inte heller rätt till någon ledighet i sommar så vi har bestämt att göra det bästa vi kan av den lediga tid vi har i alla fall. 

Jag har varit inne i en period nu när jag känt mig väldigt fysiskt stark 

Jag gör inga större framsteg men styrketräningen just nu, för jag måste vara lite försiktigt med mitt knä men jag har ändå känt mig stark. Att känna sig stark är för mig en av de mest positiva känslor jag kan känna. 

En anledning till att jag känner mig stark tror jag är att jag äter mat! Jag bantar inte, utan jag äter verkligen mat. Jag äter nu mera frukost, lunch och middag.  

En del dagar äter jag till och med min favolunch. Som ni vet har ju jag ett litet speciellt förhållande till mat. En av mina stora idoler här i världen är Lovisa Sandström hon och hennes podd har verkligen fått mig att tänka annorlunda vad det gäller kost och träning. Inte bara Lovisa utan även tjejerna i styrkebyrån. 

Lunchen den 17 maj åt jag med min man. För då var han hemma hos mig. Även om det inte på något sätt är ekonomiskt försvarbart att åka 60 mil för att komma hem för en dag så åkte han hem. Som ni säkert förstår är 17 maj röddag i Norge och betydde ledigt för Micke. 

Jag var också ledig den dagen 👍. Micke och jag är helt överens om att maj 2017 kommer att gå till historien som den absolut bästa månaden i vårt liv.  

Den kanske inte varit så grön

och jag hade otur att få punka halvvägs till Gammelkroppa härom dagen. På ett ställe som saknade mobiltekning så jag fick gå i mina inte helt bekväma cykelskor en bit innan jag ens kunde ringa efter hjälp (tack min lilla Lollo för att du hämtade mammi ❤️) så skulle jag inte ens våga klaga. Jag har fått ett helt fantastiskt bra jobb, Micke har fått jobb i Sverige med det han vill jobba med och det han är bra på. Jag fick mitt löneanspråk, jag fick min ledighet och jag känner mig stark och jag har de absolut bästa människor runt mig i mitt liv.  Jag är en av de där extremt lyckligt lottade!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar