Vilodag, Pokémon och förändringar

Idag är det vilodag, vilket min kropp är i stort behov av. Om jag summerar veckan har jag varit väldigt träningsflitig men de viktigaste av allt. Jag har inte bara tränat, jag har fått till den där viktiga vardagsmotionen också. 
Jag kommer hamna på ett snitt över milen per dag den här veckan. 

Jag spelar fortfarande Pokémon go! 
När jag ändå promenerar så passar jag på att ha på spelet. På frågan om Pokémon go inte är ett barn spel som 40 åriga tanter borde vara för vuxna för att spela är mitt svar: nej, det tycker jag inte! Det tråkiga är bara att spelet slukar batteri något så förbannat bara! Sen funkar det inte när man cyklar heller. Även om jag inte har någon racerfart på mina ben när jag cyklar går det för fort för att sträckan ska räknas i spelet. 👎👎 Fast det är kanske tur det, för det är nog att hålla koll på trafiken och bilister som tror att styret på cykel är det utrymme man behöver ha för att känna sig trygg som cyklist. Ibland funderar jag på om de inte har ratt på sina bilar. För hur svårt kan det vara att hålla ut lite grann?? 
Jag testade mitt knä med en långsam cykeltur igår. Det funkade bra! 👍👍 

Som sagt idag är det vilodag. Jag är inge bra på vilodagar för jag blir så himla rastlös. 

Just nu regnar det 👎👎 man vänjer sig gärna vid det fina vädret som vi haft de sista dagarna. En försmak av sommaren!
Det fick bli Cava och jordgubbar på altanen medan Micke grillade i fredags. Det är verkligen sommarkänslor det. Fast jag tror det var bra för mig att det kom lite regn idag. Min näsa eller kanske framförallt mina lungor tycker inte att pollen är det bästa som finns om man säger så. Nässpray är verkligen ett fantastiskt läkemedel! 

Det är inte vilken dag som helst idag! 
Det är min fina systers ❤️ födelsedag. När min familj vaknar ska vi åka och fira henne. Hon bor lite för långt bort från mig tycker jag. En gång i tiden sågs vi nästan varje dag, vi jobbade till och med på samma jobb. Men var och en har ju sitt och när man inte på ett naturligt sätt delar varandras vardag blir relationen en annan. Så är de ju med vänner också och detta är inget att vara bitter och ledsen över. Det är en del av livet och så som det fungerar. Olika människor finns olika nära under hela livets gång.  

Lustigt när jag tänker på det. Nu när jag börjar mitt nya jobb blir jag nästan kollega med min tredje syster. Vilket betyder att jag under mitt liv faktiskt jobbat tillsammans med alla mina systrar i olika omgångar. Fast Sandra och jag kommer inte jobba på exakt samma ställe tror inte ens att vi kommer ha samma lunchrum fast vissa dagar kanske vi kommer luncha ihop!

På tisdag ska jag berätta för er exakt vad mitt nya jobb innebär och jag ska också berätta den annan stor grej som händer i vårt liv just nu. Den största förändringen på, ja kanske 10 år. 

Från stora förändringar till små som man vill göra och för mig är det förändringar i hemmet. Jag är uppväxt i ett hem där min mamma älskade att möblera om. Vi bytte rum med varandra och släpade runt möbler i hela huset. Pappa var för det mesta ganska trött på vårt möblerade och det hände då och då när han kom hem sent på kvällen efter jobbet att hans sovrum inte längre var där det var kvällen innan. Jag gillar att leta inspiration och tips. 
Har du inte den här app så ladda ner den. Man kan söka på allt! Jag brukar bläddra innan jag ska sova! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar