Morgontrött, nya jobbet och stark

Alltså det här med att gå upp tidigt! 
Det är inte riktigt min grej men jag känner trotts allt att det går bra och att jag kommer att komma in i detta. Jag har ett ganska stort sömnbehov. En del klarar sig på 5-6 timmar och visst det funkar för mig också men inte om det blir flera dagar i rad. Jag behöver 8 timmar för att jag ska funka och må bra. Så nu mera är min läggtid klockan 22.00 

Ja nytt jobb, nya arbetskamrater, nya arbetsuppgifter och nya arbetstider. Det är spännande men det är också ganska så jobbigt. För vem är man i ett nytt sammanhang. Jag vill verkligen bara vara jag och precis som jag är men ändå kommer stunder av osäkerhet då man är rädd för att vara helt fel. Jag tycker i alla fall att mitt nya jobba är både spännande och roligt. Samtidigt har jag mycket att lära mig och ta in. 

I torsdags var jag ledig innan jag skulle gå på min jobbhelg då 

passade jag på att åka och hälsa på två av mina favorittjejer ❤️❤️ Det går verkligen fort med lillsnuttan. Hon lär sig något nytt hela tiden.  

Jag blir tokig på den här kylan som vi har. Jag behöver verkligen var enda mil jag kan få i benen. Så i lördags när det var omkring 15°C ute passade jag på.  

Det var väldigt mycket skönare än förra måndagen då det var 4°C och jag på riktigt trodde jag skulle frysa ihjäl.

Igår var det städdag på gymmet efter det passade jag på att köra ett pass.
Bänkpress 4x50 kg 👍👍 älskar att känna mig stark. Inget slår den känslan! En gång, för faktiskt inte alls så länge sen hade jag ett ganska stort förakt till min kropp. Ni som följd mig genom åren har ju också fått följa mina ständiga bantningskurer som tillslut ledde till att jag nästan blir sjuk. Så kom styrketräningen in i mitt liv och vad den har gjort för mig och min självkänsla är verkligen fantastiskt. Min kropp ser inte speciellt annorlunda ut idag mot vad den gjorde när jag kände ett stort förakt för den men att känna sig stark och frisk är faktiskt helt underbart! Detta är bara ytterligare ett bevis på att vårt missnöje med våra kroppar sitter i huvudet och inte i hur kroppen ser ut. 
Lika underbart som att gå på promenad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar