10.000 steg, farmor och ett nytt liv

Jag är väldigt mycket bättre i mitt knä. Så mycket bättre så att jag nästan kände mig löjlig när jag var hos sjukgymnasten idag. Fast jag fick verkligen hjälp med det jag ville. Plus att jag fick veta vad det innebär att ha en meniskskada. Vad jag kan göra och vad jag bör undvika. Några max test i knäböj är inte aktuellt i nu läget.  

Jag fick grönt ljus för att cykla. Jag har inte velat prova förrän jag visste. Så istället har jag den senaste veckan gått väldigt mycket. Jag har snittat 10.000 steg trotts att jag vissa dagar inte gått alls 👍👍 . 

Nu så kom äntligen våren och värmen som vi väntat på. Jag vill helst av allt vara ute hela tiden. I måndags när det var röddag och mina barn äntligen var samlade hemma samtidigt, passade vi på att åka till farmor.  

Först blev det picknick. Sallad från ICA:s salladsbar. Jag är galet förtjust i det. En annan sak som jag är galet förtjust i farmors bullar. Finns ingen som kan baka bullar som farmor. 

Jag har skrivit det förut och skriver det igen. Om jag tappar bort mig själv så behöver jag bara åka till farmor. Där vet jag alltid vem jag är och allt är alltid som det brukar. Trygga fina farmor ❤️❤️

När det är sånt här väder, njuter jag verkligen! 

Jag promenerar och lyssnar på ljudbok. Det är så underbart! Det har blivit flera timmar per dag. 

I tisdags var vi barnvakt, det är så roligt men jag blir så jäkla trött efteråt. Förstår nästan inte hur jag hann med allt jag hann med när jag hade fyra små. Fast det är en väldigt stor skillnad.

Ellie vill man ju göra något med hela tiden. Vi var och matade änderna, sen sov hon en stund i sin vagn.

När vi kom hem bakade vi kladdkaka. Plus att jag passar henne på ett helt annat sätt.  

Igår var jag sjukt effektiv ska jag säga. Jag har städat och tvättat. Förutom att bära ner alla kartonger med skor till källaren. Tvättade jag och vek in 7 tvättmaskiner! Så lite tvätt som jag har nu har jag aldrig haft i tvättstugan. Micke skojade om att jag kanske skulle bli hemmafru istället för att börja jobba och nej det tror jag inte jag ska! 

Jag var ju hemma mamma under väldigt många år när barnen var små, Jag har jobbat deltid för att kunna vara med barnen och ta hand om ett hem med allt det innebär när man är en stor familj. Det är inte alla som har den möjligheten när barnen är små och jag känner att jag varit privilegierad som hade den möjligheten.  

Nu ska det däremot bli väldigt roligt att börja ett nytt liv. För det blir verkligen något helt annat. Att jobba heltid har inte varit något jag strävat efter men nu har jag fått ett heltidsjobb som jag verkligen vill ha. Jag vill komma igång samtidigt som jag njuter av att bara vara hemma just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar