Lycklig, kalas och shopping

Jag är så himla glad! Efter att ha stått i bostadskö för Emils räkning i nästan 2 år har vi äntligen fått en lägenhet inne i Karlstad! Hyra 1875 kr/månaden det är lite skillnad mot det studentrum vi nu hyr för 2900 kr/månaden. 👍👍


Jag har verkligen en massa saker som jag lycklig över, jag känner en sån enorm tacksamhet över mitt liv. Ibland känns det nästan som kolsyra i hela kroppen. Jag har som ni vet även mina dippar när jag inte alls känner mig som en flaska bubbel precis. Fast just nu är jag väldigt lycklig och tillfreds. Som jag skrivit om innan så är lycka inte något man får eller som rasar över en för att man har tur. Det är heller inte så att du kan lägga ansvaret för din lycka i någon annans händer. Ditt liv och din lycka = ditt ansvar. Varje människa skapar sin egen lycka, det är ett förhållningssätt till livet, glöm aldrig det. Lycka är ett val som du har möjlighet att välja. Eller det är i alla fall så som jag har valt att se på mitt liv!! Jag tror också det har stor betydelse vad man själv definierat som ett lyckligt liv. 

Nu är det länge sen jag bloggade och anledningen är enkel, livet rullar på.

Vilket härlig väder vi haft ☀️☀️☀️

Jag försöker komma ut på en promenad varje dag. Nu när jag jobbar som "kontorsråtta" blir det väldigt mycket stilla sittande så promenaderna behövs. Inte bara rent fysiskt utan även för att rensa huvudet, för hjälp vad jag blir trött i huvudet. 

Cyklingen går sjukt bra just nu. Jag har aldrig varit i så bra form som jag är just nu och då menar jag genom hela mitt vuxnaliv.      

Cykelveckan närmar sig, jag har cyklat mindre än jag hade satt upp som mål men trotts allt mer än förra året. Jag har heller inga orealistiska mål på mig själv. Det är en konst i sig att inte göra det faktiskt. Det är lätt att dras med och börja jämföra sig med andra. Vilket man verkligen inte får göra. För om man gör det är man illa ut. Det är lätt att tappa tron på dig själv, eftersom det alltid kommer finns människor som är bättre än en själv kan det innebära om man jämför sig att man tappar glädjen i det man gör. Så glöm aldrig bort att det är mot dig själv och dina egna prestationer du tävlar.    

Förra helgen fylldes av kalas, syster sonen Elis fyllde 13 år 

och vi bjöds på god tårta och en chans att träffas alla de mina. 

Jag hade också äran att bli ihåg kommen på morsdag

... ja av i alla fall några av barnen men eftersom jag har så många barn behöver jag aldrig känna mig helt bortglömd.  😂😂  Till min egen mamma hade jag köpt en blomma. 

Förutom kalas och morsdag så bestod förra helgen av trav. Det var Elitloppet som Björn Goop vann. Nu mera kan jag lite mer om trav än för några år sen så jag vet att Goop är en kusk och inte en häst... men lillasyster skrattar fortfarande och mobbar mig för att jag inte visste det första gången hon och jag var på trav.
Lillasyster hade  bjudit in våra travgubbar från Coopan till lördagsfika. Saknar dem faktiskt ganska mycket, speciellt alla skratt och stôllerier som man var med om.

Det är lite dyrt att ha min man i disken måste jag säga.

Vet inte riktigt om han gör detta på flit för att slippa disken. 😉😉

Det går så fort med allt just den här årstiden. Man kan nästan se skillnad från dag till dag. Nu blommar liljekonvaljerna.

och även om han slår sönder vårt porslin min älskade make så plockade jag en bukett åt honom. Nu är det inte så att han är så mycket för blommor men just liljekonvaljer gillar han. 

och jag, jag gillar Cava jag! 

Med frysta jordgubbar i! Vi satt på altanen och myste i fredags men det var verkligen inte varmt så vi frös faktiskt in ganska snabbt men på bilden ser det ju härligt och soligt ut. 

Det är kanske lite tidigt att utvärdera "Svensson" livet efter bara en vecka 

men som det känns nu vet jag inte riktigt vad vi oroade oss för. Vi är ju bra på att prata med varandra, visa hänsyn men framför allt handlar vårt förhållande om generositet. Att ge varandra tid och möjlighet att göra det man mest av allt vill och önskar. Så Micke åker och fiskar och golfar 

och jag sitter på min cykel och gnir. 

Sen gör vi saker tillsammans också som igår när vi tog en shoppingdag i Örebro 

Lite nytt till mammi 👍👍

Linnéa och Gustav behövde också lite nytt. 

Eller det blev helt plötsligt vår och både två behövde vårskor! 

Idag har vi haft en hel mysig dag helt utan söndagsångest och stress. Micke skulle inte sätta sig i bilen och åka till Norge nu på kvällen. Vilket känns konstigt och kommer nog göra det ett tag. 

Vi startade dagen med att åka till Eva-Lena och Tony på Asphyttans Bed & breakfast

Det är helt underbart där ute. Där blev vi bjudna på smörgåstårta, kaffe, prat och lugnet. 

Sen åkte vi till Jysk och köpte oss en paviljong.
Jag försökte få Micke att skruva ihop den på en gång när vi kom hem men han var inte lika övertygad som mig att vi behövde montera den just idag. Sen hade han tyvärr turen på sin sida så det började spöregna. Då kunde ju inte tvinga honom att stå i regnet tyckte jag. Det kommer i alla fall bli så bra när den är på plats. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar