Vår, husbil och Ellies dop

Våren återhämtade sig tack och lov!

Jag hittade blåsippor. De är fridlysta här i Värmland men finns i var och varannan trädgård men detta är första gången som jag fått syn på såna som växer vilt. 

Detta var ingen rolig syn. 
Jag låter sällan vädret ändra mina träningsplaner, det blev 3 km löpning och resten promenad i snöslasket. Som sagt bättre väder har jag tränat i men för att hitta något positivt men detta så var underlaget väldigt mjukt och skonsamt. Så det gick hyfsat att springa. Jag hade inget ont när jag sprang men tyvärr var jag inte helt smärtfri efteråt.

Jag har köpt en husbil. Ja det är sant och det är inte ett impulsköp jag har faktiskt tänkt! 

Här är den min "nya" pärla. Jag har letat efter en bus ganska länge och nu hittade jag en som var i rätt prisklass och som dessutom var fin invändigt. 

Jag har inte fått hem den är för det är lite saker som firman ska fixa på den. Jag längtar verkligen ihjäl mig efter att få "flytta in" i den. Premiär tur bil troligen Vätternrundan.  

Nu är min fina tavla som jag fick av Linda på plats. 

Den är som gjord för den väggen! 

I helgen har det varit dop för vår lilla docka!

Är hon inte den sötaste som finns!

Här är hon tillsammans med sin mamma. Som sjöng så vackert i kyrkan!  
Det är nog det finaste dop jag har varit på. Ellie passade på att plaska med händerna i dopvattnet! 
Ellie Inga <3 Här är de samlade Urban, Lizette, Ellie, Wilma och så Ellis faddrar Rikard och Jenny. 

Efter dopfikat satte jag mig i bilen och skjutsade Emil till Karlstad. 
Natten till igår flög han och 3 utvalda till från hans skola till Slovakien på 2 veckors praktik. Jag kunde inte vara stoltare över honom. Tänkt bara vilken erfarenhet och upplevelse detta kommer att vara för honom. Jag kommer sakna honom och natten när han flög hade jag väldigt svårt att sova. Fast även om jag saknar honom så är jag mest av allt glad för hans skull! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar