Snö, LCHF-Pizza och långpromenader

Så här ska det väll inte se ut nu heller. Det har kommit massa snö i natt

och skiten ligger kvar än!! BLÄÄÄ!!!! Nu har de lovat att det ska bli varmare i eftermiddag och då hoppas jag att det försvinner!  

Igår provade jag LCHF-Pizza 

Undrar du vad det är? Så är det helt enkelt pizza ingredienser i en folieform körd i ugnen. Det kändes som ett väldigt lätt val. Det var väldigt gott men sjukt mäktigt med all ost. Det är inte så att jag bantar nu igen för det gör jag faktiskt inte utan jag försöker känna efter vad kroppen mår bra av och vad den inte mår bra av. Som jag skrivit förut så mår min kropp väldigt bra om jag minimerar intaget av mjöl. Det verkar faktiskt som om mjöl är värre än socker för mig. Några godisbitar känner jag inte av men en smörgås får magen att svälla och kännas orolig. 

Jag börjar känna mig stressad över att jag inte kan cykla. Mitt knä är inte helt bra men tanken är att jag i alla fall ska prova att cykla i helgen, bara snön försvinner. Det är ju lite komiskt att jag inte kunde få ihop tillräckligt med mil på skidor pga snöbrist och nu kan jag inte cykla pga snö. Nej nu ska jag inte skylla på snön att jag inte cyklat det beror ju på mitt knä och inget annat.  

Under tiden försöker jag att gå så långt och så ofta jag kan. Jag känner att det är tiden jag är ute som är viktigare än tempot just nu. 

Micke är aningen bättre i sin rygg och följde med mig de första 3 km. 

Fast bra är han då rakt inte för trotts att vi gick väldigt långsamt så var 3 km för långt att gå för hans rygg i nu läget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar