Cykeltur, båttur och åka vilse tur

Sommar soliga maj! Är det inte helt underbart? Jag njuter så mycket jag kan, bäst att passa på känner jag. Jag höjde sadeln på cykel och trampade i väg. Visst kände jag av knät men det blev bättre.
Mycket bättre till och med. Jag kommer inte få ihop några 100 mil fram till Vätternrundan men jag måste cykla så mycket som möjligt. Kortbyxpremiär var det i söndags och den roligaste och underbaraste cykelturen på länge. 

Som sagt man får passa på att njuta! Även om Micke köpt sin båt för ändamålet Trolling så finns det helt andra fördelar som jag ser det! 
Vi spenderade hela söndageftermiddag till sjös, njöt av solen och naturen.
Jag måste dock skydda mig för jag blir röd som en kräfta. 
Söndagsmiddagen serverades ombord :)
Jag gillar mat och mysfika!!! 

MEN detta är ju inte alls så bra!!
Lånade en blodsockermätare för att ha lite koll på hur jag ligger till och detta ser ju inte alls bra ut. Inte det att jag har diabetes (typ 2) men värdet visar att jag om jag fortsätter med en sockerrik kost kommer att utveckla det. Jag kanske borde ringa vårdcentralen men jag vet att det enda att göra åt detta är att äta LCHF. Nog för att jag gjort det till och från väldigt länge och verkligen gillar att äta på det sättet så känns det lite tungt att liksom inte har något val. 

Nästa torsdag får jag hämta min!!! 
Jag blir helt sprallig när jag tänker på det. Om allt blir som jag har tänkt blir det premiär tur helgen efter! Jag ser så fram emot detta, jag hoppas det blir som jag har tänkt mig! 

Micke och jag var ute och åkte i skogen igår. Vi letade efter fina platser dit vi skulle kunna åka med husbilen. 
Vi hittade en väldigt gammal smedja skulle jag tro att det var. Jag tycker gamla ruiner är vackra på något sätt. 

Hur som helst så hittade vi en bra plats men sen åkte vi fel och kom ut på väg 50 bara 21 km från Ludvika. Det är verkligen jättefel för Ludvika ligger liksom 12 mil från oss. Så då åkte vi och överraskade Mats och Rosie med ett besök och åt sushilunch. Mycket gott och trevligt.. men ett väldigt för högt blodsocker igen! suck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar