Balklänning, blommor och sista dagen

I torsdags kom min fina Ia och hälsade på mig. Hon fick följa med mig och Louisan till Degerfors. 
Balklänningen skulle provas och fållas, vi passade på att gå ut och äta och prata i fatt en hel massa. Vi ses för sällan kan jag bara konstatera. 

Torsdag när min arbetskompis Angelica kom med nyckeln till mig hade hon med sig dessa vackra!

Några av våra fina älskade kunder hade lagt ihop till blommor åt oss! ❤️❤️❤️❤️

Så kom fredagen och det var dags att göra den där sista dagen på Coopan. Hela dagen var en känslomässing berg och dal bana. Jag grät och jag skattade om vart annat. Vi kramades med många av dem som vi inte kommer att träffa igen. Många fina vänner, när vår lilla Anna ❤️ som kämpat så får oss och vår butik kom in och handlade för sista gången kunde jag verkligen inte hålla tårarna tillbaka de bara kom. Det var fösta gången jag stått i kassan och gråtit.   

Min chef och till lika syster hade ironiskt nog födelsedag sista dagen på jobbet. Jag hade på auktion hittat en litografi med travhästen Copiad på. Kunde verkligen inte bli bättre vi lade ihop till den vi personal och alla spelgubbar. 

Samlade utanför precis innan vi stängde. 

Så fick Lena som jobbat på Coopan i 28 år dra ner jalusiet för sista gången. 😭😭
Det är så sorgligt ridån går ner för en epok i mitt liv som varit bland de roligaste jobb åren jag haft. Så många minnen och så många fina människor och vänner jag fått med mig från mina år i Nykroppa. Så saknade de kommer att vara alla fina! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar