Bättre, arg och nytt jobb

Mitt knäonda är bättre, mycket bättre. Mina farhågor om att jag skulle ha skadat menisken infriades inte tack och lov. Jag är fortfarande väldigt stel och det gör lite ont men igår gick jag 8 km utan problem och om vädret bara blir lite bättre ska jag prova att cykla. Jag kommer dock inte prova några 90 kg i knäböj på ett tag! 

Emil önskade sig en tatuering i 18 års present och det fick han. 

Här är den precis ny gjord. Den är verkligen jättefin tycker jag. Även om jag på många sätt tycker att man är för ung för att tatuera sig när man är 18 år så kändes den här tatueringen rätt. Jag tror inte han kommer att ångra denna på något sätt. 

Som jag skriv i förra inlägget har jag faktiskt en massa saker att berätta. Jag och lillasyster har bokat en resa till London till hösten. 

Det blir en tjejhelg. Det ska bli så himla roligt. Jag är egentligen inte så förtjust i stora städer men London gillar jag mycket! 

Nu har jag och mina arbetskompisar från Coopan haft vår avslutning.

Det blev påskbuffé på Hennickehammars Herrgård. Det blev en fin avslutning som kändes värdig efter många fina år på Coopan. 

Fast tyvärr hade avslutet med min arbetsgivare kunnat bli bättre. Jag har varit så arg och ledsen att jag inte ens kunnat få ner detta i skrift. Jag och vår driftschef hade gjort upp att jag under min uppsägningstid skulle jobba två dagar i veckan på Coop Forum. Detta var en väldigt bra uppgörelse för mig. Jag skulle få vara med i charken och förbutiken någon som vi inte hade på Coopan där jag jobbade. Eftersom jag fick massa extra restid och extra kostnader gjorde vi upp att jag inte skulle göra lika många dagar som jag gjorde förut, men behålla lönen som arbetsgivaren måste betala ut. Jag skulle ha börjat idag och det såg jag fram mot. Jobbet på Forum hade också kunnat ge mig extra timmar då de har många fler anställda som kan blir sjuka. 

I onsdags ringde en man från personalavdelningen och frågade om de här timmarna som fattas och förklarade att vår driftchef inte hade befogenhet att göra ett avtal med mig. Det är ju dock inte mitt fel upplyste jag honom om. Min arbetsgivare vill att jag gör alla mina dagar och timmar på min hemort. På Coop på min hemort jobbar jag redan extra och där finns inte möjligheten på samma sätt att få extra tid. Jag kände mig så ifrågasatt och så jäkla överkörd. Jag ringde facket som sa att jag inte behövde vara på min hemort, utan att avtalet med driftchefen är ett bra avtal som gäller. 

Jag blev så himla ledsen över den här behandlingen och att de skulle tvinga mig att vara där jag inte vill. Arg för att jag var tvungen att ringa facket för att inte bli överkörd. Arg för att det skulle bråka med mig, var det sista de skulle ge mig innan jag fick gå hem. Det är dessutom så att det inte är lika för alla som blivit uppsagda, utan jag är verkligen den enda som ska jobba av min uppsägningstid! Varför just jag och ingen annan behöver det, beror på att de på personalavdelningen har haft olika personer som beslutat. Det känns väldigt orättvist men inget jag kan göra något åt. Jag har ingått ett avtal som nu gäller. Efter detta bråk hade jag ingen lust att vara på Forum heller, jag vill inte vara på någon Coop någonsin mer, någonstans. Fattar de inte att det är nog jobbigt att mista sitt jobb, kunderna och arbetskamraterna? Jag vill inte göra en enda timma åt dem längre. Jag kommer inte sätta min fot i någon Coop butik om jag inte måste! 

Det hela slutade med att jag nu tagit semester för att slippa dom!!!! Nog för att jag förlorar lite pengar på det men å andra sidan får jag sinnesfrid och det är värt en hel del. 

Fast i allt detta jobbiga som tagit min energi totalt den sista veckan, har det ju hänt något helt jävla fantastiskt!  

Jag har fått ett nytt jobb!!! 

Jag börjar i mitten av maj. Det känns faktiskt väldigt overkligt och jag är så lycklig över detta. Det ska bli så kul att göra något annat. Något för mig helt nytt. Jag ska berätta mer om det senare när jag skrivit på alla papper. De är detta jag vill fokusera på inte på att bråka med COOP om min uppsägning. 

Sommaren kommer bli lite annorlunda. Jag kommer inte ha någon semester att tala om. Å andra sidan är ett nytt jobb värt att jobba hela sommaren för om man säger så. 

Det har retat mig att det inte är detta jag kan fokusera på just nu men jag tror jag kommer kunna släppa detta med COOP nu när jag vet att jag inte behöver dit igen. Jag har alltid tyckt om min arbetsgivare så det är verkligen sorgligt att det är detta de kommer skicka med mig som avslutning.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar