Årsdagen, tacksamhet och mat på nätet

Bestämde mig för att nu får det vara bra! Nu är det nog med både ilska över COOP och allmän oro för allt jag kan komma på att oroa mig för! 

Att just den här tiden på året är lite extra jobbig för mig är inget nytt fenomen. Jag har en årsdag som närmar sig. 

Den 5 maj har det gått 11 år sen jag såg honom för sista gången. Jag vill inte glömma, jag vill minnas allt fint. Men jag vill att det ska sluta göra ont. Precis när vi fick riktigt vår och det blev löv på träden, precis då försvann han min Magnus. Det sitter i ljuset ute och jag påverkas av det varje år. Kroppen minns även om jag vill glömma smärtan så går det inte den lik väl som alla fina och underbara minnen kommer nog för alltid att finnas i mitt hjärta.  

Sen tycker jag att det är jobbigt att gå hemma och inte jobba faktiskt, ska det vara så svårt att försöka njuta av det? Hur ofta får man chansen att gå hemma och ändå få lön. Jag har dessutom ett helt arbetsår framför mig utan någon inarbetad semester. Så jag borde njuta så mycket jag bara kan just nu och det är därför jag bestämde mig för att nu får det vara nog med deppandet och tycka synd om mig själv! 

Hittade denna passande på nätet och gjorde övningen. Den är inte så dum faktiskt! 

Jag är ju extremt lyckligt lottad i livet! Jag har de allra finaste människor omkring mig. Mina fina barn, min man, min mamma, pappa, systrar och vänner. 

Igår fyllde han 50 år min man
Nu har vi både haft fest och han har fått present av mig redan. Men lite ska vi fira till helgen i alla fall. 

Vattenkylningen på Gustavs dator har lagt av och då är det inte roligt att vara Gustav. Jag har köpt alla våra datorer på Data Butiken i Karlstad. Rekommenderar honom varmt. Han bygger datorn precis som man vill och har man barn som spelar, så funkar det inte att köpa något färdigt på Elgiganten precis. Så det blev en tur till Karlstad med datorn. 
Lollo och jag passade på att käka lunch med pappa och Gudde när vi ändå var i Karlstad.

Nu skulle jag inte vilja säga att det är otur som förföljer mig med min nya bil för jag säger alltid att man ska försöka se saker positivt men alltså på väg till Linköping i tisdags började plötsligt oljelampan lysa så jag fick stanna på motorvägen och upp med huven. Ja oljan var slut så det var bara att fylla på ganska mycket olja. Så här om dagen kom jag inte ut för framdörren gick i baklås så jag fick klättra ur bilen. 
och igår blev jag på backad. Det har löst sig jag får lämna in bilen på tisdag och de fixar detta och jag behöver inte betala något. Jag får till och med en hyrbil under tiden men ändå liksom.

Nu när jag inte längre jobbar på COOP är jag fri att handla vart jag vill eller det har jag väll alltid varit. Det är inte så att man som Coop anställd inte får handla någon annan stans men jag har själv valt att gynna den butik jag jobbat i, självbevarelsedrift kallar jag det. Så som sagt nu får jag handla vart jag vill! 
Det första som jag provat på är att näthandla på ICA Maxi med hemleverans. Det tog mig 45 minuter att klicka i alla varor så här första gången. 199 kr tar det för själva hem leveransen. I morgon kommer mina inköpta varor! Då ska ni få en utvärdering av vad jag tyckte!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar