98:or mammor, morgonpigg och ny bil

Natten till lördagen efter vi stängde butiken hade någon ledsen och arg kund spikat upp detta utanför vår butik
Det ligger mycket i detta. Vår Coop butik var den första i Sverige och den absolut äldsta. För bara något år sen hade Konsum Värmland reklam med en slogan Vi finns där ingen annan tycker det är lönsamt att finnas. Jo tjena vilket hyckleri! 

Jag kände mig så nere och ledsen och hade blivit ner bjuden till Alingsås för att träffa några av mina absolut finaste vänner. Så jag åkte, det spelade ingen roll att det var långt att åka. Jag behövde den här helgen. 
Jag och mina 98:or mammor. Vi har känt varandra 19 år. Vissa av dessa tjejer har jag nästan haft daglig kontakt med via nätet under alla år. Så vi känner varandra ganska väl. Vi åt gott, myste och bara pratade för fullt. Det blev ett helt underbart dygn. 

Om jag tyckte att förra veckan var intensiv, visste jag inte vad som väntade mig den här veckan. Att packa ner hela Coopan, sen åka till Coop Extra och packa upp allt och sen städa ur hela butiken.  
Tur vi fick lite fin besök som piggade upp oss i allt det tunga. För tungt kan jag lova att det var. Jag som faktiskt är ganska stark kände i kroppen efter den här veckan.  
Så i fredags lämnade jag mitt passerkort och en tom butik för sista gången med massor av tårar i mina ögon. Många kunder är mina vänner och jag kommer sakna dem så jag vet inte vad. 

Fast när något har sitt slut har alltid något annat en början och jag vet att det är så jag måste tänka. Jag var på anställningsintervju i torsdags, jag vill väldigt gärna har det här jobbet. Jag får inte svar förrän tidigast den 18:e och då ska jag berätta mer om det. Jag vågar inte riktigt hoppas men ni får gärna hålla tummarna för mig.  

Något annat som är helt nytt för mig är att jag är morgonpigg och kvällstrött. 
Någon sa att det har med åldern att göra.... det vill jag inte kännas vid!!! 😂😂 Faktum är att jag har svårt att hålla mig vaken på kvällarna och då somnar jag kanske redan klockan 22 och då tycker min kropp att den sovit klart vid fem. Vilket i säg inte är så konstigt. 

Så här går Linnéa till skolan. Hon rockar socka varje dag hon. Hon tycker verkligen att det kvittar 

Ja visst gör det väll det men problemet blir att det liksom aldrig finns några strumpor i korgen som är lika till oss andra. 

Även om jag var väldigt trött när jag kom från jobbet i fredags ville jag inleda helgen med att köra ett cykelpass

Det känns skönt då vet man att det liksom är gjort.

Jag har gjort något som jag inte gjort på några år.
Jag har bytt till en mindre och billigare bil att äga. Sen var den blå också ❤️❤️❤️

Natten till söndag vaknade jag av en panikångest attack. Jag har inte gjort det sen 2010 när jag var sjuk. Jag är inte sjuk nu, inte ens på väg att bli och jag är heller inte nedstämd eller utmattad. Fast det är en varningsklocka och det beror på hjärnstress, det vet jag. Det har varit väldigt mycket och jag känner att jag behöver stressa ner och återhämta mig. Att jobbat de här sista månaderna har varit väldigt tufft. Jag ska ringa till COOP Forum där jag troligen ska jobba några dagar i veckan under min uppsägningstid men först ska jag vila, för nu orkar jag inte med något nytt på en gång.  

Bästa vilan och återhämtningen är att Micke är ledig den här veckan och att vi idag fått ha våran lilla älskling här.    
Hon är det finaste jag vet! 

När Ellie och hennes mamma åkt hem. Tog jag en cykeltur, det är också energihöjande men 
det var tufft idag med både kyla och motvind. 3 mil till gjorda är jag väldigt nöjd med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar